Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-12-10, 09:14
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015
Standard Sv: Charterresor

När jag kollade upp Kalimera igår (någon gång på eftermiddag) var det 315 aktiva användare, varav 12 medlemmar och 303 gäster. Det säger en hel del, nämligen det att Kalimera fungerar bäst som en "informationskälla" om Grekland. De flesta som besöker Kalimera gör det således för att inhämta information inför en resa till Grekland, inte för att bli medlem i forumet. Kalimera sajten, om det nu får leva vidare som "informationskälla", blir utan tvivel en tillgång för väldigt många blivande resenärer, den är ju bästa Greklands sajt ever och Janne, Mr. Kalimera som jag respektfullt kallar honom för, är hjälten i sagan. Däremot anser jag att forumet har gjort sitt och bör avvecklas.

En ovetenskaplig analys av antalet medlemmar (strax över 11 000) och antalet inlägg (över 300 000) visar mycket tydligt att en liten minoritet står för de allra flesta inläggen, lite grovt är det kanske färre än 1% av alla medlemmar som står för över 95% av samtliga inlägg, notera dock att jag inte räknat noggrant på det. Övriga inlägg kommer förmodligen från folk som någon gång anslöt sig till forumet för att ställa frågor om sin egen resa, bett om råd, och sedan lämnat forumet för gott.

Mr. Kalimera har tydligen en del kroppsliga skavanker och det begränsar naturligtvis hans aktiva deltagande. Vad jag förstår så kämpar Mr. Kalimera dessutom mot många läskiga fiender, omdömeslösa och kriminella hackare som ägnar dygnets alla timmar åt att förstöra för andra. Att ständigt behöva skydda sig mot inkräktare kräver mycket jobb (och tålamod!). Med tanke på Mr. Kalimeras hälsa, bör han helst ägna sig åt Kalimera sajten som en informationskälla utan forumet. Strunta i forumet och satsa på att vidareutveckla Kalimera som "informationskälla"!

Jag läste bara några inlägg i denna tråd och önskar att uttrycka en äkta åsikt. Jag skulle inte sakna Kalimeras forum om det försvinner, saknar desto mindre alla avhoppare. Jag är inte stor användare av forumet, tycker inte det ger mig speciellt mycket. Jag tittar in ibland, skriver något inlägg, kanske läser om någon ö, men jag läser aldrig reseberättelser eftersom jag inte är intresserad av att göra precis som alla andra gjort på sina resor, bo på samma hotell (helst samma rum!), äta på samma restaurang och träffa samma människor.

Så, mitt uppriktiga råd till dig Mr. Kalimera: lägg ner forumet, ty det har gjort sitt, det är förlegat och det är ju trots allt inget annat än en lekstuga för 20-40 personer, det är ju inte värt alla bekymmer, konfliktlösning, barnsliga utbrott samt vuxnas infantila beteende, och allt detta på bekostnad av din egen hälsa. Lägg ner forumet och satsa i stället på vidareutveckling av Kalimera som "informationskälla", alltså allt annat än forumet. Din hälsa och dina ihärdiga ansträngningar är värda ofantligt mycket mer än allt detta infantila bjäbb!
Din ödmjukaste beundrare / Robert

Senast redigerad av RobEri den 2016-12-10 klockan 09:48.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:14.