![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tycker Kalixlöjrommen är bättre än Beluga som är mer hardcore (råare fiskig smak tycker jag). En rejäl klump med Kalixlöjrom, surgrädde, knäckebröd, finhackad rödlök och en bit citron!! Allt detta lyfter till oanade höjder med en god bira till och en snaps typ Hvens vintersnaps, ja då är det lätt o leva! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Snart skall väl båten dras upp för vintern, men före det skall mannen min fiska siklöja och då hoppas jag att det blir löjrom också! ![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har ätit varm och kall , kall godast - som en bra dip till brödet ! Men ska tilläggas , min erfarenhet ät att det kan variera kraftigt om den är bra el inte (ärtsoppig el icke) , så lite lotteri att beställa in...
Själv gör jag egen fri tolkning av fava på stora vita bönor , som jag mixar m stavmixer , med vitlök salt peppar och olivolja för att göra den lite "len" i smaken , ringlar även olivolja över när den ska ätas och toppar med hackad röd lök 😋👍🏻 |
|
|||
|
|||
![]()
Är nere på Rhodos nu och gjorde fara för ett par dagar sedan. Gjorde även Horta. Tyckte själv att det blev riktigt gott så jag bjöd en grekiska vän att smaka och fick med beröm godkänt. Ska prova med Tarrama också
Margaretha |
|
|||
|
|||
![]()
Så olika vi ändå är i tycke och smak...
![]() För egen del gillar jag verkligen en vällagad fava. Den får inte vara blaskig, utan ska vara tjock med tydlig smak, precis som ärtsoppa ska vara. Varm eller kall spelar ingen roll. Taramosalata kan vara ljuvligt, men har på goda grunder fått dåligt rykte. Den motbjudande, fabrikslagade gegga som finns i handeln, både i Sverige och i Grekland, är inte ätbar. Rysk kaviar är gravt överskattat, då äter jag hellre en omsorgsfullt tillagad tara. Men, störrommens matkompis Champagne slinker, märkligt nog, alltid ner ![]() Senast redigerad av Pnyx den 2016-10-06 klockan 12:56. Anledning: Stavfel |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|