![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har de siste årene reist uten innsjekket bagasje så ofte vi har kunnet, dvs både på 1, 2 og 3 ukers ferier
![]() - synes det er deilig å ikke ha så mye bagasje å dra på, har aldri manglet noe, men heller hatt mer enn vi hadde trengt å ha! Vi har reist med rutefly, Norwegian og Ryan Air, som tillater 10kg håndbagasje, no problem ![]() Men n å har jeg hatt en større "utfordring", har bestilt en chartertur, 1uke "last minute" og TUI tillater kun 5kg håndbagasje ![]() KUNNE jeg greie det ![]() Når flybilletten koster 798kr t/r ![]() ![]() - så jeg har virkelig hatt en oppgave å løse...., og h a r løst den! "Verdens letteste" koffert (1,5kg) med kabinmål, ble byttet ut med en ryggsekk som veide 600gr mindre ![]() - "verdifulle" gram det, og sekken kan jeg jo bruke på dagsturer i ferien ![]() Jeg er ferdig med å pakke nå, synes jeg har med meg overraskende mye, kommer ikke til å mangle noe denne gangen heller ![]() SEKKEN, håndbagasjen min veier 4,870 gr, så noe shopping kan det ikke bli annet enn på flyplassen når jeg reiser hjem ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - for det hadde gått an å knipe inn mer, om nødvendig ![]() Det kan gå sport i det meste ![]() HVEM har reist med mindre/ HVA er Kalimera"rekorden"? |
|
|||
|
|||
![]()
INGEN har nog haft mindre....jo kanske de som har allt de behöver i ett "förråd" på plats sen förra resan...
![]() Själva reser vi ju oftast med RyanAir eller SAS som tillåter 10 resp 8 kg. Min kabinväska är tung, väger nästan 3 kg..Men eftersom vi alltid checkar in på app innan resan så vägs ju aldrig handbagaget. Jag går till säkerhetskontrollen direkt och har aldrig nånsin vägt handbagage. Nu på lördag har jag både handbagage och liten resväska med mig..Sillburkar till Nikoleta och presenter till övriga familjen tar för stor plats i lilla väskan... Men det ÄR bökigt med resväska att släpa på....fast OM nu den försvinner på vägen så har jag i alla fall några ombyten med i ryggan....det tar ju ett par dar innan bagage som är på villovägar kommer fram... Bra packat Kari! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Noe forråd har jo ikke jeg på plass! Som jeg skrev har jeg fått med utrolig mye, tror jeg vil skrive ned, så ingen tror jeg skal gå som en "lassaron" i samme klær hele uka ![]() - vaske har jeg heller ikke planer om å gjøre, utover en undertøyvask, og å skylle opp bikiniene da ![]() Min sekk inneholder: 1 piratbukse 2 shorts 7 forskj type overdeler 4 truser, 2 bh 2 bikinier 1 (strand)kjole 1 badehåndkle 1 trekk til solseng 1 regncape (superlett) 1 par sko (type adiletter) 1 pocket / krim Tannbørste og hårbørste + 1 av de lovlige plastposene, proppfull med toalettsaker i s m å flasker og tuber. Kunne kjøpt på plass, men vi har et litt for stort "lager" av solkrem hjemme, derfor har jeg også 1 tube SF30 ansiktskrem, 2 flasker SF20, 1 flaske SF10 Mygg har jeg også tenkt på ![]() Har 1 flaske "forebyggende" og 1 rollon til å ha på (evt) stikk ![]() Både disse og solkremene er greske, KORRES ![]() Jeg reiser i langbukser og har en JAKKE på meg. Burde gå bra dette vel? ![]() Senast redigerad av kari den 2016-09-15 klockan 10:38. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() TAKK !!! - vår lille hårtørker hadde jeg glemt ![]() D a må jeg gjøre en liten "korrigering" i sekken, type " hva skal ut" ![]() Og, jeg kjøper en pocket til på Gardermoen, ellers har jeg bøker på mobilen, men liker fortsatt best å ha boka i hånda ![]() Kryssord har jeg med, ikke et helt blad, løser sjelden kryssord, det gjør Arne ![]() ![]() Men det samme ønsker jeg deg en KJEMPEFIN langferie, Lissi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade ca 4,7 kg handbagage nu senast. Var borta i totalt 12 dagar, varav en i kyligt väder i Stockholm. Hade tre par skor, ett par jeans, en varm kofta, fyra par strumpor, en stor och en liten handduk, kudde, reselakan, morgonrock, schampo, balsam, hårspray, deodorant, tvål, tandkräm, hudkräm, solkräm och en bok. Och så en kjol, tre par shorts, sju linnen, två ponchor och ett par leggings. Nackkudde, skrivblock, några pennor, bikini och sarong. Lite tvättmedel, en tränings-bh och några trosor. En liten handväska och en liten ryggsäck för badkläder var också nerpackade och några andra småsaker. Allt går. Men den stora handväskan, som man ju får ha förutom själva handbagaget var fullproppad och vägde förstås också en del
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|