![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Alala;386349]Tyvärr hade min lokala Alkobutik ingen Retsina i hyllan, men nästa gång jag handlar där skall jag be dem beställa.
![]() / Anne ![]() Vi har alltid en flaska Retsina på lut hemma. Till grekisk mat passar ju det oavsett årstid tycker jag. ![]() Sen är det alltid kul att bjuda vänner på det. De som inte har en aning om vad Retsina är ![]() ![]() ![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här i Finland har vi två olika retsinor att välja på, Lafazani och Tsantali. Ok jösses!
![]() ![]() Men alltså, nästa gång jag är i den butiken får jag skärpa mig! ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Guuud så gott det såg ut!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Som tillägg kan jag säga att vi idag har ätit tsatsikifyllda köttbullar (Lidl Även detta) och de var faktiskt godare än vad jag trodde. ![]() I brist på bättre måste man äta lite grekiskt hemma! ![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag håller med dig Lissi. Tänk om det fanns 1/2 ltersflaskor att få tag i här hemma också.
![]() För länge sen beställde jag Malamatina fr Systembolaget .agenten hette Meletis.och fick då halvliters flaskor ,ibland kunde man få 25 cl flaskor också.vet inte om det fungerar längre . |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|