![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för bra tips Elisabeth och Janne!
Blir underbart att komma tillbaka till vackra Skopelos en utav mina favoritöar i Grekland.Det är 10 år sedan vi var där så det är bra att bli uppdaterad utav er här på forumet.Det blir tredje semestern på ön och denna gång 3 veckor.Hoppas på att det blir ett besök till Alonissos också.Mvh Frank |
|
||||
|
||||
![]()
Så här ser gyrostorget ut.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och frågar du mig så är gyrosstället man ser rakt fram i bilden det bästa av dem på torget. Är ni sugen på en pizza kan jag rekommendera Gousto, som är en typ av grill med hamburgare och pizza. Det ligger inte långt från "gyrostorget"
Taverna Stergios och Klimataria efter hampromenaden är också bra, och på motsatta sidan från hamnen sett finns Muses med bord ute på trottoaren alldeles vid vattnet. Där åt jag en sallad med rökt lax som var helt gudomligt god ![]() Maria |
|
|||
|
|||
![]()
Det är stället rakt fram på bilden jag menar också, Grklands bästa gyros tycker vi. Ty kymata har fantastisk mat, likaså Muses, ja det finns många bra tavernor.
ElisabethK |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla bra tips allihopa!
Kommer absolut testa dessa ställen.Gusto är väl gamla Pizza al metro som fanns på både Skiathos och Skopelos för 10-15år sedan? Med vänlig hälsning Frank |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har ätit mycket god pizza på Nostos som ligger på hamnpromenaden.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Carina |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|