![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Når Birgitta nevner lærlukten i Skridlof, kommer jeg til å tenke på vår uke på Hotel Diktynna, med balkong mot lærgaten. Selv om vi var i 3. etasje, kjente vi hele tiden lukten av lær, og det var utrolig fascinerende å sitte og betrakte folkelivet i gaten. Havutsikt kan ikke konkurrere med den opplevelsen, i hvert fall ikke for en gangs skyld.
Og jeg har den samme erfaringen som andre, man får stort sett det man betaler for når man kjøper lærvarer. Jeg har også et belte jeg kjøpte der for mange år siden, som bærer tydelig preg av at det er velbrukt, men ikke slitt. Beltet var "dyrt", hvis man kan bruke et slikt uttrykk om 10 eller 12 €, og har en vakker spenne. En av selgerne "demonterte" ett av de billige beltene, og viste meg at det på ingen måte var solid lær tvers gjennom beltet, uten at jeg fikk helt med meg hva slags stoff som var lagt inn i midten, mellom to meget tynne lag av skinn. Det så ut som papp. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla
![]() Jag köpte ett par fina skinnsandaler för 6/7 år sen i Chania av en envis tant som sa att hennes man tillverkade dom. "Säkert" tänkte jag först. Detta var åxå på Leather street. "Go in water and they will be good. The older the better on your feet." Jag trodde inte dom skulle hålla mer än en säsong MEN jag har med mig dom på varje resa, fortfarande!! ![]() Vad det gäller bälten så kollar alltid mannen om dom är ihoplimmade/2 lager=fake. Ibland bytar han dom fina spännena från fejken till de äkta läderbälterna hemma, med tråkiga spännen ![]() Japp, han är en äkta smålänning ibland. ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|