Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-28, 21:24
Fripp Fripp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Behöver hjälp med resrutt

Härligt, oj, det var säkert väldigt lugnt och fint på öarna på den tiden.
Tack för er guidning, nu har vi bestämt oss för att sikta in oss på Kea, Kithnos, Serifos och Syros – det blir nog en bra kombination. Så sparar vi Andros och Tinos till en annan gång.
Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 08:03
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015

Kom på en sak!
Missa inte de varma källorna i Loutra, på Kithnos. Vi bodde i Loutra när vi var på Kithnos, stranden är (var) inte den bästa, det finns bättre på Kithnos, men den var OK och härligt att bada i källorna (då fanns det ett inomhusbad, ett kurställe vill jag minnas) samt i vattnet som kanaliseras rakt ut på stranden. Loutra ligger på andra sidan ön, räknat från hamnen. Apokrisi och en annan strand i närheten var de bästa stränderna på Kithnos (läser jag i mina gamla anteckningar) och därifrån promenerade vi till en liten halvö med en smal landtunga (med fin strand på båda sidor) mellan lilla ön och Kithnos. Har tyvärr inte antecknat namnen på dessa "vilda stränder" (vilda på den tiden) men lokal befolkningen vet vad de heter, det var de som tipsade oss om det.
Lycka till hela familjen!!!
Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 09:06
Fripp Fripp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Just det, källorna i Loutra har jag läst om. Vi var också lite inne på om vi kanske skulle bo där, men då kanske det är bättre att bo i Merichas och göra utflykter därifrån?

Tack för tipsen! :-) Härligt att läsa på och planera nu, det är lite av resandet det med.
Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 10:25
RobEri RobEri är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2015

Det är riktigt, Merichas är ett bättre val för boende. Loutra var lite väl lugnt, kanske för lugnt då för mer än 20 år sedan, och vi hade tre livliga barn...
Men redan då fanns det bra bussförbindelse på ön och det var under juli, vi besökte flera byar och använde buss som transportmedel och det funkade mycket bra, men vi gick till de närmaste stränderna som låg inom 2-3 km, norr om Loutra, det var helt ödsligt. Det skulle verkligen vara kul och återvända och se hur det är nu. I Loutra fanns en liten hamn som användes av världsseglare. Vi träffade några stycken och jag minns en australiensare som berättade att han hade varit ute och seglat i nästan 10 år! Och skulle fortsätta med det!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:39.