![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det var en intressant tanke, Janne! Men med tanke på att det är fler svenskar som spelar i ÖFK än i Olympiakos, håller jag nog på ÖFK. Dessutom byter O-s, så många spelare varje år, att man inte hinner lära känna de nya. Det blir säkert en del besök för mig på Östersunds arena under säsongen.
När min vän Nikos levde och Ofi spelade i elitdivisionen, föreslog jag honom att vi skulle åka till Heraklion och se matcher live. Han ville inte, eftersom det var risk att åka på spö, då vi var Olympiakosanhängare. / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Det kommer bli svårt, men klarar de bara att hålla sig kvar första året så kanske de kan etablera sig. Jag håller tummarna!
|
|
|||
|
|||
![]()
Birgitta, nu skriver jag bara för att vi själva ska minnas det vi upplevt. Ylva skriver detaljerat vad som hänt under dagarna, men som vi aldrig visar för andra. Jag däremot försöker fånga det som varit speciellt och annorlunda i förhållande till ett vanligt liv i Sverige. Jag sedan många år tillbaka gett upp hoppet att få gensvar i form av brev och mail från alla jag skickar till. Det är fler som lämnar inlägg på kalimera! Det vore roligt om det var ännu fler!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Stort tack från mig också! Jag läser alltid era rapporter med stor behållning, även om jag är lite dålig på att kommentera och ge respons på det. Sydöstra delen av Kreta ligger mig varmt om hjärtat sen tidigt 90-tal när vi kom dit för första gången. Jag hoppas att det inte ska dröja alltför länge innan vi åker dit igen, då kanske det finns möjlighet att träffas och språka lite.
Drömmar finns också om att nån gång i framtiden kunna tillbringa en lite längre period i Grekland, gärna då på Kreta! Så ert vardagsliv på Kreta är väldigt intressant att läsa om, tack för det ![]() Maria |
|
|||
|
|||
![]()
Jag måste göra ett tillägg och ge kaféägaren i Ferma lite beröm. Akram ringde oss för några veckor sedan och berättade att "mafioson" (140 kg) hade ropat in honom och lämnat över 100€! Nu återstår 170€ och får inte Akram dessa slantar, får vi återkomma och dricka Plomarion även i vår! Akram tyckte att det var jag, "pappa", som skulle ha pengarna, men det beviljades inte!
/ Jannis |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|