Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-03-10, 20:10
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Skype

Vad är egentligen fördelarna med att använda Skype?

Som de andra säger så är den stora fördelen att du kan prata med vem som helst över hela världen utan att det kostar något. Det enda som krävs är att den du pratar med också har Skype.

Vad behöver jag i utrustningsväg, och vad kostar det ungefär?

Har du dator med mikrofon och högtalare behövs ingenting! Om inte, måste du köpa ett headset med mikrofon. Finns från ca 100:- och uppåt på tex Claes Olsson. Har du en vanlig bärbar telefon så har de även en dosa som gör att du kan koppla den till datorn för att använda den till Skype. De har även både "vanliga" och trådlösa telefoner speciellt tillverkade för Skype. De trådlösa kostar från ca 500 - 600:- och uppåt.

Men jag tror det finns vissa krav på din uppkoppling. I alla fall om du vill ha bra kvalitet. Jag tror inte modem fungerar så bra. Men allt sådant står när du ska ladda ner programet.

Hur gör jag för att komma igång?

Ladda ner programet och registrera dig. Sedan är det bara att börja ringa. Men du måste veta namnet på den du ska ringa till. Dvs det Skypenamn vederbörande har registrerat sig med.

Vad kostar det i längden?

Jag betvivlar att man kommer att börja ta betalt för Skype till Skype samtal. Skulle möjligtvis vara någon typ av fast årsavgift. Skype har nu någonstans 30 - 40 MILJONER registrerade användare idag, så att göra någon löpande debitering per samtal skulle vara i princip omöjligt. Men bara en låg fast avgift skulle ge gott klirr i kassan med så många användare.

De tjänar sina pengar på de kringtjänster som erbjuds. Tex kan man från Skype ringa till vanliga fasta- och mobiltelefoner mot att man betalar för den tjänsten, telefonsvarare mm.

Jag flyttade för ett tag sedan och bestämde mig då för att inte ta med min fasta telefon. Nu ringer jag i o f s inte så mycket så jag klarar mig bra med mobilen och Skype tänkte jag. Jag köpte headset och laddade ner programet men "slöputte" har inte kommit så långt som att registrera sig än...

Det kanske finns någon möjlighet att lägga in Skypenamn i profilen här för de som vill? Många har ju MSN osv, så varför inte Skype också! Något för Janne att titta på kanske!

Peter
Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 21:28
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Det kanske finns någon möjlighet att lägga in Skypenamn i profilen här för de som vill? Många har ju MSN osv, så varför inte Skype också! Något för Janne att titta på kanske!

Peter[/quote] Hallå där, det går redan !!!!!!!!!!!!!1
Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 02:12
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler

Peter
Hallå där, det går redan !!!!!!!!!!!!!1[/quote]

Mutter, mutter, mutter... Jag ser det nu, uppe till höger i ditt inlägg...

Ok. jag lovar att kolla saker bättre till nästa förslag. Och så får jag väl registrera mig på Skype då och lägga in mitt namn där också...

Peter - med eftertankens kranka blekhet OCH skammens rodnad på sina kinder. Samtidigt. Hur nu det ser ut...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31.