![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Synd du inte hade fått Peters tips innan. Hälsningar Abi, som inte heller gillar dem. |
|
|||
|
|||
![]()
För 2 år sedan så såg jag första kackerlackan i mitt hus i badrummet
![]() ![]() ![]() ![]() Efter det ringde vi anticimex och de kom och sprutade hela källaren, de vimlade av dessa äckliga saker som kom fram när de sprutade, de berättade då att det har blivit mycket kackerlackor på fastlandet de senaste 2,3 åren. Jag har tidigare aldrig sett någon i mitt hus, bara på öarna. Nu får vi se i sommar om de objudna gästerna kommer igen och hälsar på, men då åker ugnssprayen fram med en jäkla fart, det kan jag lova ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Olika slags sprayer verkar vara effektivt, verkar det som
![]() ![]() Eftersom jag får fäktas med myggor då och då här i Norrbotten, så tycker jag att kackerlackor inte stör så värst egentligen.Men då har jag ju inte behövt träffa hela tjocka släkten av dem förstås ![]() Ivi Senast redigerad av Ivi den 2006-03-10 klockan 16:54. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi var nere och arbetade i Tunisien på senhösten/tidig vinter för några år sedan och så kom det några dagar när temperaturen sjönk kraftigt och hotellet drog på värmen med en inte helt trevlig odör. Skulle då vara smart och öppna upp till ventilation och hälla in lite lukta gott vatten. Luckan fanns i taket på nedervåningens duschhörna och när jag sköt undan den så rasade det ned 10-15 kackelackor över mig i olika storlek. Sedan dess är jag immun och de få gånger jag sett någon i grekland sitter jag bara lugnt och tittar på den lilla varelsen. Obs! Hotellet var ett femstjärnigt Abou Nawas.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|