![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Efter att ha läst en del lååånga trådar om Nafplio här på Kaimera så tänker jag att den staden kan bli väldigt bra! 😃
Flygbiljetter har jag redan köpt. 😃 |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Det kommer att bli kanon! Och bussen tar inte alls lång tid (om ni åker buss) till Nafplion från Aten och jag antar att den går ofta även i lågsäsong. Det är bara att gratulera till ett utmärkt val. |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer! Bra val! Vi har varit på dagsbesök v 8 och har haft fina promenader där på stensatta vägen runt "byn". De gånger vi har bott där har det varit i slutet av mars, juli och en gång i oktober. Lika fint alla gånger! Jag ska ju kommande mars bo där 3 dygn i starten på min 14 -dagarstur på Peloponessos. Det ser jag verkligen fram emot!
![]() Du får en fin upplevelse för Nafplion är förföriskt vacker. Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Fast jag är fortfarande nyfiken hur det är på Syros, Ermoupoli vecka 8…
Någon som vet? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer med andra i gruppen, flyg till Aten o fortsätt till Nafplion. Vi var där och firade julen. Mycket rörelse i staden o trevligt att sitta på torget o läsa en bok o fika. Vi har alltid bil, hyrde senast en helt ny liten bil för 12€ per dag
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att Syros är helt underbart v 8 precis som Nafplio. Städerna är väldigt lika varandra på många sätt, men Ermopouli är större. Jag gillar båda mycket! Det är nog mer " liv" i Ermopouli den tiden än i Nafplion.
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar Janne och Lissi! 😊
Får se vad det blir! Vet inte riktigt vad jag vill egentligen... Pyttan |
|
|||
|
|||
![]()
Ojojoj om drygt en vecka landar vi i Aten och jag har ännu inte bokat något hotell...😳😱🙃
Veckan krympte till 5 nätter och nu sist till 4 nätter. Inväntar väderleksrapporter. Vill helst både se havet och Aten. Soligt väder= 2 nätter på Egina eller Atens riviera(vougliano) + 2 nätter i Atens city. Dåligt väder= 4 nätter i Aten Hursomhelst blir det bra att rymma från födelsedan och njuta av den grekiska våren. 😃 |
|
||||
|
||||
![]()
Eller kanske byta Egina mot två nätter på underbara Hydra.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja Janne, bra idé, Hydra vore roligt att se, har aldrig varit på någon av öarna nära Aten.
Nu visar väderleksrapporten att det ska bli sol☀️😃 Båtarna går inte så ofta till Hydra, men om jag tar tre nätter där och morgonbåt till Aten. Då kan jag få två dagar men en natt i Aten. Inte dumt alls. Men jag väntar till att boka in i det sista 😃 Var ifrån i Pireus går båtarna till Hydra och Egina? Någon som vet? 5 dagar kvar 😃😃😃 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Båtarna går från gate E 8. Du kan se var den ligger här. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Janne för info om båtarna! 😃
Tror också att jag kommer att gilla Hydra. Har fått för mig att den är lite lik Amorgos och Folegandros 😃 Ska bli spännande med en ny ö igen. 😃 |
|
||||
|
||||
![]()
Vill önska dig en trevlig resa Pyttan!
![]() Jag blev nyfiken på Hydra ![]() Helena S ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Helena S!
Jag har ju aldrig varit på Hydra, så jag kan tyvärr inte svara på min fråga. Hoppas att någon annan på forumet svarar på din fråga! 😃 |
|
||||
|
||||
![]()
Vi vandrade inte så mycket så vi såg bara delar av ön, men det vi såg gillade vi väldigt mycket. Det bästa med Hydra är tystnaden, och den grymt vackra staden.
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för era svar!
![]() Visst gillar jag att läsa böcker i total tystnad (bortsett från hav, ljumma vindar och naturliga ljud ![]() ![]() Är det lika lugnt där i mitten av juli tro? ![]() Helena S - som ska läsa på lite mer om ön... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Du kan läsa vad vi skrev då, med början på denna sida, och fyra sidor framåt. |
|
||||
|
||||
![]()
Förlåt Pyttan för att jag kapade din tråd!
![]() ![]() Tack Janne, jag läste och jag blev inte mindre intresserad ![]() ![]() ![]() ![]() Helena S - som gillar att drömma sig bort och planera resor ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Helt ok för mig Helena!
![]() Jag har precis bokat två nätter på Phaedra hotel på Hydra till att börja med. Sedan får vi se om vi blir kvar eller tar två nätter i Aten. Det är ju bara en långweekend ![]() Vi flyger iväg tidigt imorgon bitti ![]() Det verkar som det blir en del sol ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|