![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Oh så kul. Äntligen är Peleponessos i hetluften.
Jag var i Kardamyli bl.a nu i somras (mitt resebrev finns här ovan i forumet). Peleponessos är varmt och skönt ända in i Oktober. Pratade med många bofasta som berättade att högsäsong i Kardamyli är ända in i september. De tyckte den allra bästa tiden där är i slutet av september - början av oktober. Pga att då är havet uppvärmt och det är lagom varmt i luften. Kan rekommendera Aeropolis för utflykt. Eller Vathy med alla tornhusen. Exo Chori som ligger ovanför K är också mysig och extremt stillsam. Ha en fin resa! Och snälla, berätta lite om hur det var med lilla Kardamyli när ni kommer hem igen. Jag längtar tillbaks varje dag. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Skulle inte ha något emot några rejäla åskoväder. Är galen i blixt och dunder och följer en åskradar på nätet. Ser ibland att det blixtrar på Peloponessos, och det vill jag uppleva i verkligheten, men bara på natten. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - det ble sen middag den kvelden, vi sto ute på takterrassen vår helt fasinert, det dundret og, men lynte (blixtret) gjorde det i ett sett ![]() Uværet var et stykke unna, men nært nok til å bli en flott opplevelse ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|