![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag tror tyvärr det är som Xenos säger. Detta blir Greklands död. Framför allt som man nu skapat vad Merkel kallar för "Security fund". Eurogruppen är fullt medveten om att Grekland inte fixar de nya avtalen. De har medvetet satt ribban högt, alltför högt. Mer och fler tidigare oexploaterade delar av Grekland kommer att säljas ut för att kunna betala skulderna och Merkel kan gnugga sina hönder i lönndom och girighet eftersom hon, sedan länge, insett att Grekland är en oslipad diamant vad gäller alla naturtillgångar och alla vinster de kan göra på hittills oexploaterade stränder och annat. Jag hoppas och tror dock att Tsipras just nu, bakom Trojkans rygg, smider planer för ett alternativ. Men detta är naturligtvis bara mina egna förhoppningar. Jag tror inte han skulle våga spela ett så högt spel om Greklands framtis annars, inte utan en back up - plan. |
|
||||
|
||||
![]()
Det är helt fantastisk! Såväl inom alla eu-organ som i grekiska och andra europeiska parlament, finansvärlden och vi här på Kalimera, så har vi efter all denna tid av debatt fortfarande fokus på en enda meningslös sak ..... "VEMS ÄR FELET?". Allt för få, om ens någon, ställer den enda meningsfulla frågan, vilken också återfinnes i en dansk topplåt, ..... "SÅ VAD GÖR VI NU LILLE DU? Det är lätt att tycka en massa, men .... oavsett vems felet är, .... "Vad gör vi nu lille du?"
![]() Masse |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag skrev i ett tidigare inlägg idag: "Skulden ligger på omkring 320 miljarder E. Nu kommer det ytterligare drygt 80 miljarder E att läggas på toppen av tidigare skulden, alltså skulden passerar 400 miljarder E. Dess värre, om 2 eller 3 år är vi där igen, och då skall situationen sönderdiskuteras om vems fel det är." Ja Masse, det är verkligen helt fantastiskt! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men... Något måste göras för att komma tillrätta med korruption, skattefusk och klientelpolitik. Kanske ska man börja med att rösta fram politiker som VILL förändra detta, och inte bara lovar guld och gröna skogar till alla? Och jag tror definitivt INTE att Tsipras är en sådan politiker. Annars tror jag att det blir samma visa igen om två-tre år. Vem vill det? /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2015-08-11 klockan 22:36. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Imperier kommer och går. Enskilda länder har i regel längre historia. Senast redigerad av xenos den 2015-08-12 klockan 09:05. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|