![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Hur reser du helst till/i Grekland? | |||
Charter med all inclusive |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0.30% |
Charter med hotell |
110 | 32.54% |
Endast flyg/stannar i huvudsak på en ö |
74 | 21.89% |
Endast flyg/åker mellan flera öar |
129 | 38.17% |
Kryssning/segling |
2 | 0.59% |
Annat |
22 | 6.51% |
Antal röster: 338. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Varför kallar du dem fårskock? // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Inte måste man vara får i en skock heller för att åka på en rundtur med chartersällskap! Man har FULL FRIHET att göra som man vill utan att vara vare sig får eller annat! Det finns MÅNGA som tycker det är suveränt att bara åka med på semestern och slippa läsa på eller jaga runt själva..Framför allt om man är lite äldre..Jag tänker på mina föräldrar som började resa först i 60-årsåldern..Tänk så trygga de känt sig och så mycket de fått se tacka vare dessa utflykter.. De skulle aldrig vågat åka annars...
Lissi - som provat detta också! |
|
|||
|
|||
![]()
Ok! Visst kan jag hålla med om att charterarrangemang kan passa för en del. Särskilt äldre människor som du skrev. Själv har jag också prövat det för länge sen. Men tyckte att det blev så korta stunder på vissa ställen, där jag skulle ha velat strosa runt själv under längre tid. Det är väl också så att när man bott utomlands, vid Medelhavet i mitt fall, och prövat på friheten att röra sig själv, så är man van med det.
Ursäkta ordet "fårskock" om någon tog illa upp av det. Det är jag själv som kännt mig som ett sånt "får" någon gång. Senast redigerad av Carita den 2007-07-12 klockan 12:10. |
|
|||
|
|||
![]()
Åker ju charter men för den skull får jag ju göra som jag vill,,,,har aldrig varit på ett enda välkomstmöte....
![]() Senast redigerad av Athanasia den 2007-07-17 klockan 16:16. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror att vi har mognat i vårt resande. Då vi förr ville ha tryggheten att bli omhändertagna vill vi nu istället hellre upptäcka?? Och de som reser charter med hotell idag kanske inte gör det i lika stor uträckning för trygghetens skull, utanför bekvämligheten? /Anna (som ännu inte rest charter, men däremot börjar se fördelar med att boka boende i förväg - av bekvämlighetsskäl...) |
|
|||
|
|||
![]()
Har röstat på annat, vilket innebär med bil och färja.
Yvonne (den 31:a bär det iväg) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dessutom tror jag att det finns en rörelse åt motsatt håll också - från båtluff till charter. Man blir mer bortskämd med bekvämlighet när man åldras, tycker jag mig märka ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Annat=med egen bil via Italien.
Helst alltså, när ekonomin tillåter det ![]() ...Annars får det duga med flyg //Stina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och när man reser singel vill charterbolagen ha hutlöst betalt för att få disponera rummet/lägenheten ensam, vilket värdfolket på plats tar hänsyn till i sin "prissättning". Chris ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Då ökar sannolikheten att det blir en rolig blandning på folk och inte bara svenskar. Senaste hade jag holländare, italienare, engelsmän, en amerikan och en grekinna som pensionatsgrannar. Sånt är kul. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det hadde vi på Kristina's rom på Rhodos i høst ![]() I annen etasje er det 3 rom, vi bodde i det midterste og hadde på den ene siden en lærerinne fra Astypalea ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och så kan man ju själv välja inte bara ö, utan även vilken del av ön man vill bo på, vilken ort och vilken del av orten - och på så sätt ha många fler alternativ är charterbolagen erbjuder.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dessutom i år har vi valt ett lite lyxigare boende i Grekland, skall bli kul att se vad det i Grekland betyder ![]() Annars, när vi har tid, äääälskar vi båtluff och valfriheten. //g |
|
||||
|
||||
![]()
Lättaste omröstningen på länge
![]() Flyg och massor av öar ![]() bosse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag åker skidor till Sverige via Afrika i juli! Jag ska rösta annat!
![]() dimitris Aten |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är en familj om fem och ser ingen annan råd än att köpa flygstol samt fixa boendet själva i förväg. På charter gives icke plats för så stora familjer, i varje fall inte i vår prisklass. Dessutom skapas lite osäkerhet och rum för improvisationer som ger ett lagom kittel i magen. I år flyger vi till Aten direkt efter midsommar och sedan buss/båt till Skithos i drygt 2 veckor. Hoppas snön hunnit smälta.
JoakimS |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|