Jag håller med om att denna tråd (för övrigt den mest specifikt mest omfattande i Kalimera´s historia) har tagit alldeles för mycket kraft den senaste tiden. Den kommer att fortsätta ta kraft från mycket annat i forumet, självklart kommer även den närmaste tiden att vara kritisk för Grekland med tanke på vad som hänt nyligen. Därför är vi naturligtvis oroliga till mans eftersom fruktansvärt mycket kvarstår innan Greklands ekonomi kan få någon slags "lugn och ro". Det kan mycket väl BLI en "grexit" TROTS de händelser med lån osv. som varit nu nyligen.
JAG TYCKER........"dessbättre" att det faktiskt FINNS annat som går att diskutera om. Se i forumet överlag, hur mycket finns det att skriva om EGENTLIGEN??? Hundratals trådar - HAR VI GLÖMT ATT DET FINNS HUR MYCKET SOM HELST ATT SKRIVA OM, VA???
Har allt det övriga UPPHÖRT ATT EXISTERA???
Nej, jag "skriker inte", jag använder versaler för att det ska SYNAS, OK ?
Jag personligen är för upptagen att skriva i andra trådar beroende på ännu en fantastisk resa jag haft, kommer inte att kunna resa till Grekland igen förrän tidigast i mitten av juni 2016, TYVÄRR. Många intryck behöver få tid att smältas från just utförd resa och planering och tankar om just 2016 och därefter behöver utrymme att läggas in. Därför kan jag inte lägga någon direkt kraft på andra trådar just nu.
Jag hör signaler från flera olika håll - "vågar man åka till Grekland just nu"??? JA, varför skulle man inte våga det??? Se bara till att ha ALL RESKASSA, ALL VALUTA klar i handbagaget (i mitt fall, en plånbok i magväskan) eftersom det KAN bli mycket osäkert med att ta ut pengar ur maskiner i väggen i Grekland eller att betala med plastkort i någon form. Vilken annat oro hindrar just "DIG" att resa, jag bara undrar? Berätta gärna!
ALL ANNAN ORO anses obefogad anser
JAG (rätta mig gärna om jag anses ha fel) men OM man vill resa till Aten så hänvisar jag till eventuell researrangör, Utrikesdepartementet eller om man struntar i detta, ens egen eventuell reseförsäkring/hemförsäkring eller motsvarande.
Nog om detta med att resa nu eller snart........
Dessutom......den kaxiga sidan av mig!
Ni som ägnat den senaste tiden till att skriva dussintals inlägg i DENNA tråd, är det verkligen värt det? Jag tittar INTE på någon specifik person!
I denna tråd finns klassiska Kalimera-syndrom - pajkastning, missförstånd, galna citeringar.......det kan bli ganska tröttsamt i längden. Men.....jag DÖMER INGEN SPECIFIK. Vill någon KÄNNA sig träffad, varsågod i så fall. Kanske en tanke om eftertänksamhet?
Ägna tid åt annat i forumet, har du varit på en resa, ska du göra en resa, planerar du en?
Jag är personligen inte ett skvatt orolig för Greklands framtid. Att det kommer att bli ett land i förändring är jag fullt övertygad om och jag kommer antagligen att bli tvungen att tänka till lite, förändra MIG, vara vaksam på ett ännu okänt antal sätt och framför allt, kanske förändra mig vad jag ska använda mina pengar till på plats. DET BEROENDE på att jag inte vet hur mycket min resa kommer att kosta, boendet, ALLT jag vill köpa på plats, mat, dryck, bussresor, taxiresor, livsmedel, alkohol, ALLT helt enkelt.
TACK FÖR ORDET just nu..............
/Hasse