![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaren, det verkar ju som det ska blåsa rejält och från fel håll om de där katamaranerna ska bli gungiga. Jag känner mig lite säkrare nu, men det blir väl att hålla sig uppdaterad med vädret (poseidon.gr är fantastiskt!).
Trots ett antal tidigare besök i grekland är det första gången jag ska prova en sån här högfartsbåt, annars håller man sig ju helst till säkra och bekväma alternativ som Blue star och Express Skopelitis! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har åkt med de där åtminstone en gång mellan Santorini och Amorgos, inga problem alls. Men det kanske inte alls blåste då.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi åkte Blue star ferry mellan Naxos-Katapola nu i juli, det gungade en del men okej. Hem till Naxos tog vi Super sea jeten och den bara flöt fram på vågorna.
Alla ni som ännu inte åkt färja i Grekland; gör det! De går oftast på utsatt tid och sjögången är uthärdlig. Att jämföra med Apollos egen j___a transferbåt som väntade oss i hamnen på Santorini; en utflyktsbåt där man packade på människor. Tog dessutom 3 ½ timme mot Sea jetens 1.5!! ![]() ![]() Ska sägas att hem struntade vi i "lilla utflyktsbåten", bokade på Sea jeten (ja det kostar men känns betydligt säkrare) och fick en hel fm tillgodo i Fira (Santorini) innan flyget gick hem! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|