![]() |
|
|||
|
|||
![]() Japp känns tungt. Tycker synd om Tsipras och nya finansministern Euclid Tsakalotos som blev inslängd i detta så sent. Tror att om Euclid hade kommit in tidigare så kunde förhandlingarna gått bättre. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Pilatus Jag tror inte att det är så mycket personfrågor egentligen, det handlar bara om pengar. Som vanligt. Och Grekland är musen som röt, de har inget att sätta emot.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Den 'kanskje-avtalen' som foreligger, gir ikke Hellas rom for annet enn å betale sin gjeld i 'evighet'. Skyld eller ikke skyld, her mistes mye av selvstendigheten. Og hvor finnes 'rommet' for bærekraftighet, mon tro? Og hvor i all verden ble det av anmodningene fra Hillary C. og Obama i denne settingen? - Dette forstår jeg ikke. Hvem er egentlig opportunistene her? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
jag var hela tiden säker på att det skulle lösa sig, nu är jag det inte längre...usch, det här kommer grekerna aldrig att förlåta omvärlden och jag kan inte klandra dem.
|
|
|||
|
|||
![]()
Gör mig illamående. Det är vidrigt. Och det är inget emot hur de greker som satt bredvid mig nyss känner kan jag tala om. Ren och skär utpressning. Men säkert kommer de inte att släppa Tsipras hem till grekerna med ett glädjande budskap. De vill ju få bort honom från regeringsposition och vill inte att han ska ha folkets stöd.
|
|
|||
|
|||
![]()
Fast jag börjar mer o mer tro Varoufakis som redan tidigare sagt att hela tiden under de tidigare förhandlingarna hade Tyskland en grexit som mål. Ja, eller göra Grekland till en kommun inom EU utan praktiskt taget någon bestämmanderätt. Så Euclid hade troligen inte kunnat ändra så mkt.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur ska det gå... thee mou ?
Så här har i alla fall ett svenskt företag resonerat, säkert inte ensamt: Arla stoppar sin tillverkning för export till Grekland på grund av det osäkra ekonomiska läget. Arla fortsätter att sälja det som redan exporterats i Grekland, men producerar inget nytt.— Vår bedömning är att omsättningen skulle halveras om Grekland lämnar euron, säger Arlas pressansvarige Gabriel Gunnarsson till lantbrukstidningen ATL. Arla säljer normalt smör och ostar från Danmark till Grekland för en kvarts miljard.. Källa: http://www.hd.se/nyheter/ekonomi/201...-for-grekland/ |
|
||||
|
||||
![]()
Från att allt detta har känts nervöst, ledsamt, oroligt mm, börjar det kännas riktigt otäckt nu
![]() ![]() ![]() Riitta |
|
|||
|
|||
![]()
jag hoppas nog än på ett mirakel. att grekerna står på sig och att dessa "skendränkningar" inte får någon effekt, att det inte är mer än riktigt ful skräckpropaganda och försök att tillskansa sig Greklands resurser och kontroll över landet. att EU (Tyskland) till slut backar.
|
|
||||
|
||||
![]()
...Tsipras har tydligen sagt "OXI" nu till två viktiga krav...
http://www.theguardian.com/business/...d-no-deal-live |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Familien min er på Kefalonia - for et øyeblikk siden så jeg en filmsnutt barnebarnet hadde lagt ut på Instagram... "Fyrverkeri i Hellas".... Det var et fint fyrverkeri ... men....i k v e l d ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...Merkel står nu i "skottgluggen" från Frankrike...
http://www.theguardian.com/business/...d-no-deal-live |
|
|||
|
|||
![]()
Jamen, den här krönikan var väl lite VÄL populistisk... Annars brukar jag också gilla GW - för det mesta.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ..."lagom är bäst"...ett välkänt ordspråk i Sverige... Senast redigerad av Maggy den 2015-07-12 klockan 23:31. |
|
|||
|
|||
![]()
Leif GW eller inte. Det är ju ändå så att Grekland måste vända på skutan och få bättre statsfinansier. Då hjälper det inte att stå och lova. Tror inte en sekund att detta dramat skulle hållit på så länge om inte Merkel verkligen ville ha kvar Grekland i samarbetet.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat: