Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-07-09, 12:33
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Frågan är om Tsipras isåfall är beredd att offra regeringsmakten och söka stöd högerut i parlamentet för att få igenom en ny bailout ..?
Tveksamt, tror jag. Varför utlyste han isåfall folkomröstningen och uppmanade väljarna att rösta nej?
Om han vill undvika en grexit så har han målat in sig allt värre i ett hörn. Men jag tror som sagt att han kanske har en helt annan agenda än att vara kvar i eurozonen.
Svara med citat
Gammal 2015-07-09, 13:38
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Krisen i Grekland - den ENDA tråden

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Tveksamt, tror jag. Varför utlyste han isåfall folkomröstningen och uppmanade väljarna att rösta nej?
Om han vill undvika en grexit så har han målat in sig allt värre i ett hörn. Men jag tror som sagt att han kanske har en helt annan agenda än att vara kvar i eurozonen.
Det är ju skarpare läge nu än innan folkomröstningen. Och häromdagen ska han ha haft ett möte med oppositionsledarna där några av dem ska ha förklarat sig villiga att rösta med honom. Men jag vet inte vad jag tror ...

Att han har en annan agenda är du inte ensam om att tro, sådana teorier har varit i svang under de här veckorna. Men även de motsatta - att det är EU som har en annan agenda, den att fälla en vänsterregering och få till en, från EU-perspektiv, "förhandlingsvilligare" regering.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:52.