![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror de flesta som skriver här vill Grekland väl.
Uppmuntrar folk att åka till Grekland fick denna frågan senast idag och jag svarade Åk. Mina få inlägg hittills har länkat till olika sidor, som bara är information. Men är det så här att inget negativt får tas upp så kanske detta var fel forum för mig. En öppen debatt är enligt mig viktig om ett forum skall fungera. Åsikter finns det många av och alla gillar inte vad andra säger men är kanske viktigt för att lösa vissa problem. Faktum kvarstår att den Grekiska ekonomin har problem. Om vi alla vill hjälpa så måste Greker och Eurozonen komma överens enligt min åsikt. Skylla på Tyskland eller andra kommer inte att hjälpa. Oj vad svammligt det blev. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ECB: Snabbt avtal med Grekland är "en illusion"
http://www.di.se/artiklar/2015/7/6/e...r-en-illusion/ Eller kanske man också kan säga att denna s.k. folkomröstning som hållits igår inte är något annat än ett spel för galleriet ? Stackars folk ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fint om du blir, Pilatus ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tackar alla, vill inte vara negativ utan hoppas vi tillsammans med grekerna löser detta. Jag vet att vissa inte vill ha en uppgörelse med trojkan, men jag tror det är bättre än alternativet.
Givetvis vet jag inte om det är sant, ni kanske har rätt. |
|
|||
|
|||
![]()
Mens Tsipras maner til solidaritet, hører vi lite om de e n d a fattigere EU-landene. Hvem viser solidaritet med dem?
![]() http://www.ekathimerini.com/199040/a...line-on-greece |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sedan ang folkomröstningen så är väl itne alla överens om att den är "demokratisk" med tanke på den korta tiden för utlysandet. Och dessutom allt detta om att visa respekt för grekernas val och för grekernas stolthet: Om jag lånar ut pengar till någon och hen inte betalar tillbaka så kommer jag sätta hårdare krav nästa gång. Sedan håller jag personligen som sagt inte med om att detta är rätt väg att skapa tillväxt i Grekland men det är ett POLITISKT val. Det går att hitta ekonomer för både den ena och den andra ståndpunkten, men jag ser inte varför just Grekland skulle komma enklare undan än många andra mycket fattigare länder gjort. |
|
|||
|
|||
![]()
Läste nyss att Merkel sträckte ut handen och hoppas att detta kan utökas.
Hat löser inga problem, vi I Europa kan lösa detta även om det ser mörkt ut just nu. Men vi har många problem framför oss, tillsammans löser man många av dessa. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Demokrati betyder folkstyre så självklart ska Tsipras jobba för lånevillkor i omröstningens anda men även de andra ländernas befolkningar är väl demokratier? Är det självklart att Frankrikes, Tysklands, Belgiens, Nederländernas, Finlands etc befolkningar vill efterskänka skulderna och vill ge skuldlättnad när grekerna inte fullgör sin del av de låneavtal man redan ingått?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är klart att både EU och Euron är politiska projekt och det finns därmed politiska anledningar till att vilja både det ena och det andra. Det jag reagerar mot är de som tycks mena att det vore odemokratiskt att inte tillmötesgå Grekland därför att det grekiska folket har den ståndpunkt det har. Det finns andra lika viktiga parter i detta.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Då får du nog utveckla vad det är du inte förstår först. Jag vet inte hur jag ska vara klarare...
|
|
|||
|
|||
![]()
Rojo var inte så hatisk.
Vi skall ha det bra nu, alla vill krossa lösningar medansvar jag vill få en lösning för att jag tror att det är bäst !! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, asså, jag vet inte om det är någon här som menar att alla andra länder måste göra som Grekland vill, bara för att man haft en folkomröstning där (jag gör det inte, i alla fall). Men folkomröstningen gav Tsipras mandat att driva sin linje. Ännu mer sen, när han även fått stora delar av oppostiionen med sej. Sen vart detta leder, det får vi vi väl se. Men sjävklart kan inte ETT land bestämma över övriga 18 (förutom då Tyskland, kanske, f'låt kunde inte låta bli...)
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|