![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så här i elfte timman, och med all respekt för situationens allvar, kan jag inte låta bli att reflektera lite. Kanske meningslöst egentligen, över sådant som är passerat, men ändå......
Om inte Grekland hade gått med i euro-unionen så hade de nu suttit kvar med sin egen gamla valuta (vilket jag är övertygad om hade varit bättre). De hade säkert haft liknande ekonomiska problem som nu pga överkonsumtion i offentliga utgifter, men det hade legat i deras eget knä. Ingen annan hade behövt lägga sig i det. Och det hade inte funnits en "massa mörkrets skumraskinrättningar som illvilligt hade gett Grekland en massa pengar i lån/stöd/bidrag" (enligt många inlägg här) eller whatever. Allt det är bara resultatet av en vansinnig idé ..... gemensam valuta utan politisk union ![]() ![]() ![]() Lycka till Grekland om ni kliver av! Det blir en mycket svår men nödvändig resa. Jag lovar att komma och spendera så mycket jag förmår hos er. Och stackars ni övriga nationer som har det jobbet kvar att lämna träsket, förr eller senare. Masse |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|