![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag har faktiskt - i jakt på något nytt - börjat titta på klipp från de olika ställena jag är sugen på på youtube. Finns ju många små filmer där folk visar guldkornen, i deras ögon. På resebyråernas bilder får man ju mest se närbilder på grekisk sallad, oliver i motljus, gullig tant i en gränd å en snutt strand! Lycka till
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lassi i sig har inte så hög mysfaktor om man tänker på gränder och så. Däremot ligger det vackert lägs havet med flera fina stränder. Naturen och utsikten är hänförande när man kommer upp lite på höjden.
Tavernor, barer och butiker finns det ganska gott om så det finns att göra. Annars tar det bara ca 20 min att gå in till staden Argostoli som är en ganska stor stad med allt vad där tillhör tex hamnpromenad, shopping, torg, nöjen och folkvimmel. Oftast tog vi taxi hem, finns vid det stora torget i stan. Mest grekiska och italienska turister när vi var där för ett antal år sedan. Nu med grexit och allt vet jag inte hur det är. Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lassi är en turist ort med en bra strand, en gata, sen Hotell, barer, tavernor, supermarket där emellan. Men mycket greker så bra mat o service. !! Finns ingen strandpromenad i Lassa men det finns i huvudorten Agristoli 20 minuters gångväg bort. Taxi hem 6 E tror jag . Bor 10 000 pers i Agristoli, lär ha en utomhus bio. Tänk på att det mörknar tidigare i Grekland än i Sverige så svart kl 21
Gillade Lassi, främst för den goda maten och nära till stranden. Sen fanns barhäng för en kall Mythos på fat... eller 2 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mysfaktorn i Lassi tycker jag är noll.....det låter kanske hårt men det finns ingen genuin bebyggelse, ingen hamn, ingen strandpromenad. Bara en gata med en massa kommers.
Även om avståndet till Argostoli ofta påpekats som ett plus så ser jag inget positivt i det - för jag gillar inte Argostoli heller. Vi stannade till i Lassi på vägen till flygplatsen i lördags för att äta middag innan planet hem avgick. Bilar, bilar och ingen parkering, stressigt och bara en massa tavernor, pubar och super markets med luftmadrasser, badringar m.m. Vi hittade till slut en privat parkering vid tavernan Sirtaki och möttes av en otrolig vänlighet som förvånade ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|