![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tråden har förvisso avvikit en del från ämnet Taxiresor! Tycke och smak är ju olika så ingen kan hindra Dig att tycka illa om Santorini! -Själv ÄLSKAR jag ön just för att jag tycker den HAR så mycket att erbjuda och jag längtar också efter Santorinis många fina stränder! Mina favoriter är Perivoulos, Agios Georgios, Vlychada, Baxedes och Paradisos, men även Caldera Beach, Mesa Pigadia, Almyra, Monolithos, Vourvoulos ,Pori o Koloumbo, för att nämna några, lockar mig andra dagar. Jag har besökt öar som Kreta, Naxos, Samos o Andros ett stort antal gånger, men ingen av dessa lockar mig lika mycket som Santorini. Santorini är för mig den vackraste platsen på jorden o sedan 25 år återvänder jag dit minst 3 veckor varje år - naturligtvis inte bara för stränderna utan också för atmosfären, det dramatiskt spektakulära landskapet o utsikterna, Calderan o de många underbara byarna insprängda i klippan... Solnedgången - javisst, men det finns så mycket mer! Underbara människor i härliga små byar, konsthantverk, museer, arkeologiska platser, vingårdar mm, mm. Längtar man efter hålligång, shopping, barrundor o dyl finns det att få, men man hittar också lugn stilla grekisk vardag! För den "sportigare" finns sanslöst vackra vandringsleder t ex utmed Calderaranden. Jag har i en tidigare tråd berättat om några bekanta som för första gången skulle åka till Santorini, 1 vecka i Perissa, o jag tipsade dem om lite av mina favoritplatser o gav en del utflyktsråd mm. När dom kom hem frågade jag givetvis hur semestern varit o fick ett surt svar att det var "den sämsta J-a Sk-tsemester dom någonsin haft" ! Jag undrade naturligtvis om dom följt mina tips, men fick svaret:" Näeee, vi lämnade aldrig hotellområdet!"... !!! Då tror jag nog man VALT att vantrivas o får skylla sig själv att man inte givit ön någon chans! För mig kan Santorini erbjuda ALLT jag vill få ut av en grekisk semester och efter 35 års resande till Grekland är det fortfarande Santorini som jag ständigt längtar tillbaka till. Av besökarantalet har jag svårt att tro att jag skulle vara ensam om den känslan ... Senast redigerad av giottoni den 2015-05-14 klockan 18:38. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|