![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Fanstastiska ägare på 3 Dolphins så du kommer säkerligen få en toppensemester! (Vi bodde ej där men åt där både lunch middag och frukost ett par gånger hehe)
Vi var där i juli, lite tidigare än dig, men vi såg inte en enda mygga eller geting på hela veckan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är lätt att vara ensamresenär i Lefkos. Man lär snabbt känna både lokalbefolkningen och andra turister. Det är dock lätt att fastna för en taverna eller resturang särskilt om du bor på samma ställe. Mitt tips är att besöka flera tavernor under din vistelse. Missa inte Ammos och Dramountana. Även hotell Krinos har bra restaurang. Lunchtid är Central och Golden Sands bra val. Three Dolphins där du ska bo har också sina specialiteter.
Lotta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hotell Krinos ligger strax innan man kommer fram till Lefkos by. Det tar max tio minuter att gå från Three Dolphins. Det finns även några tavernor på infarten till Lefkos innan Krinos. Ska du stanna två veckor kommer du ha gott om tid att hitta dina favoriter. Mitt emot Krinos ligger en liten minimarket med lägre priser än de som ligger i byn.
![]() Lotta |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=LottaB;361279]Hotell Krinos ligger strax innan man kommer fram till Lefkos by. Det tar max tio minuter att gå från Three Dolphins. Det finns även några tavernor på infarten till Lefkos innan Krinos. Ska du stanna två veckor kommer du ha gott om tid att hitta dina favoriter. Mitt emot Krinos ligger en liten minimarket med lägre priser än de som ligger i byn.
![]() Aha ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja Dramountana är nästan ett måste! Spännande att gå in i köket och få höra om dagens färsks fångst och beställa utefter det
![]() Ligger på udden mitt i mellan stränderna! De har även en filial ett par meter innan udden, vid stranden. Nybyggt o fräsht, bra lunch! Och ägarna är helmysiga! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lotta |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja, sen tillkommer ju den dramatiska naturen, de fantastiska stränderna, den goda maten, de mysiga små byarna ... ![]() Karin 38 dagar kvar! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |