![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Även det var vi 8 överens om under gårdagens svenska påsklunch. Ventilerna i vårt hus fanns ju inte från början, utan de har öppnats under årens lopp. Soldrivna fläktar ökar dessutom ventilationen.
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
[url]http://www.solarventi.se/ kolla denna sida.Skulle var spännande att prova.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jan C,
I april 2009 hade jag tagit med en solarventilator som extrabagage med SAS. I juni monterade en bekant, med assistans av mig, in den vid husets köksdel. Den har dubbel fläktriktning, vilket betyder att den också tar ut sommarvarm luft om så önskas. Vi är mycket nöjda med utrusningen. Den ger ett värmetillskott och har fungerat utan problem sedan monteringen. Jag skulle nog haft den större modellen, men då hade jag inte kunnat frakta den med flyget. På arcticsunlight.com/solventilator står jag som återförsäljare och det är inte borttaget trots att jag lagt ned mitt företag. Greker var inte intresserade, jag ingen försäljare och frakterna var för höga. Jag sålde ett paket till en bekant och han gjorde jobbet ensam och är nöjd. Vill du veta mer, hör av dig. / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Om du går in på Living in crete under säljes så är det en Engelsman som säljer ut sitt lager han har också försökr.
|
|
||||
|
||||
![]()
OM vi rådde om huset där vi bor finns det en del jag gärna skulle kosta på. Men hur fungerar solventilen om man har skugga runt om beroende på överskjutande balkonger på alla sidor?
|
|
|||
|
|||
![]()
Direkt ljus behövs, om det ska vara effektivt. Fläkten jobbar, men luften i det mörka paketet blir inte tillräckligt uppvärmd. Men det kanske går att sätta allt på taket?
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Den dan jag får råd att skaffa eget hus har jag nog råd att få allt på bästa sätt...
|
|
|||
|
|||
![]()
Förslag: Du får publicera dina memoarer, mest kring ditt liv i Grekland. Den kommer att köpas av 10000 kalimerianer, för att inte nämna de övriga!
/ Jannis |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppsan, kan jag få betalt i förskott???
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja, vi har ju anat stommen till boken på din blogghörna och den tråden är alltid spännande. Vi kalimerianer väntar på ett första utkast, sen börjar vi samla!
![]() / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
jag köper minst två o.betalar i förskott.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag betalar också i förskott !!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Samma här!
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Hjälp...
|
|
|||
|
|||
![]()
Bara till att sätta igång då Monica..
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
o
Men absolut Monica ![]() Ja då är det bara att du sätter igång vi ser fram emot detta. Monica ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|