![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Fy så trist Katitzi..
![]() Hoppas ni får tillbaka mellanskillnaden.. visst täcker väl reseförsäkringen även vid strejker? Sunny, som ändå ska flyga med Norwegian i maj, nästa gång är det ett annat flygbolag som strejkar och då blir man lika besviken på det! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja usch, inget man vill råka ut för
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh fy, så tråkigt.
Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunny, som nog aldrig mer tänker åka med något charterbolag. (inte för att det är fel att göra det, tycker bara att det är roligare att sy ihop min egen resa.).. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Fast det ger ju inte utrymme till spontanitet, och ändrande av öar under planeringens gång ![]() ![]() Dessutom uppskattar jag lite bekvämlighet vid resa till och från flygplatsen hemifrån (har kanske med åldern att göra), det kan lätt bli kostnader i den änden, som slukar en del av den billiga flygbiljetten. Det beror ju lite på var man bor ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Abi, jag har nära till Arlanda och det känns bekvämt och billigt med flygbussen, sen att inte behöva ha någon bil parkerad där (som kostar en del) är en klar fördel!..
![]() Sen som jag som velar med hur länge jag ska vara i Grekland, passar det inte så bra att boka charterflygstol, som du säger där måste man vara ute i god tid för att fynda en billig biljett! Sen flyger jag mest bara till och från Aten numera den sträckan har hittills inte varit något strul med!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har min sambo varit i kontakt med Folksam där vi har vår utvidgade reseförsäkring. Och där har vi inget att hämta eftersom det är strejk! Det räknas som force majeure. Alltså hänger det nu på att Norwegian inte går i konkurs, då lär vi inte få ett öre! Litar inte på dem längre!
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så trist, 10.000 kr är mycket pengar.. MEN.. har ni kontaktat Norwegian igen i ärendet?
|
|
|||
|
|||
![]()
Om man har betalt reisen med kredittkort eller Visa debetkort, kan man rette kravet mot betalingsformidleren.
Gå til banken og spør om hjelp, så er det et håp om å få tilbake penger. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Håller tummarna på att ni får tillbaka det ni fått lägga ut extra för ombokningen!
Som sagt kolla upp om inte kortförsäkringen gäller med er bank! Sunny, som nog med måste kolla upp lite mer noga vad som gäller för egen del!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har nu kollat upp med banken. Vid strejk gäller ingen försäkring!
![]() Precis som jag trodde. Nu är det bara att hålla tummarna! Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lycka till, jag tror ni får tillbaka era extra utlägg från Norwegian.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lärdom av detta: Betala alltid resor och liknande med kreditkort. Tror jag. /Lars |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nå er streiken over.
|
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen!
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har ni fått något besked än Katitzi?..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, det lär nog dröja.
![]() Lovar att berätta hur det går! Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OK, hoppas det löser sig för alla drabbade!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|