Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-22, 13:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Nu är det några år sen jag bodde på Annas och jag kommer faktiskt inte ihåg om vi använde AC då det fanns en jättestor golvfläkt vi använde.....Vi betalar aldrig extra för AC. Förr ingick det alltid , men nu har nästan alla hotell extra avgift, vilket man kan förstå pga den dyra elen och att många slösade väldigt med AC på fast man inte var på rummet. Jag kan kolla med Mike och återkomma...

Lissi

...har skickat frågan till Mike...

Senast redigerad av Lissi den 2015-02-22 klockan 13:50.
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 14:02
Maddit Maddit är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2013

Vi åker charter! Skulle kunna tänka mig att åka med Apollo då man kan resa från Jönköping, vilket är nära där vi bor. men Apollo tar 1000kr för transfern till Tilos vilket VING inte gör! Sen tycker jag att hotellen Apolla har är mycket dyrare.
ViNGs Annas och Ildl rock beach o Marina verkar bra. Men lockas nog mest av Annas studios då det är få lägenheter och ha fått mycket bra betyg av många.
Stort TACK Lissi för att du kollar upp åt mig! Tänkte jag skulle på ngt vis mail eller Facebook skicka förfrågan om boende på andra eller tredje våning. Stor balkong eller inte ? ne ska nog inte vara så mycket på hotellet. men visst är det gott med en stor balkong. Men det är utsikten som är viktig för mig o min sambo.
Stoooor kram till er
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 14:13
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Hej!
AC ingår inte varken på Annas elle Marinas när man bokat charter. Har betalt 5 eller 6 euro per dygn, vilket jag tycker är rimligt att de tar. Vi har bott på båda ställena.
ElisabethK
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 14:18
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hej!
AC ingår inte varken på Annas elle Marinas när man bokat charter. Har betalt 5 eller 6 euro per dygn, vilket jag tycker är rimligt att de tar. Vi har bott på båda ställena.
ElisabethK
Kan inte minnas att det var avgift på AC när jag bodde på Marinas 2012....men minns att jag använde golvfläkten.
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 14:29
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Det kan bero på att du inte åkte charter Sunny, eller gjorde du det? Åker man charter så är det tillägg. Underbar utsikt från både Annas och Marinas, har bott 1 gång på Annas och då längst upp, små,balkonger men de räcker absolut till för våra behov. Sen har vi bott 3 ggr på Marinas och ska bo där 2 ggr i år, trivs jättebra där. Hotellen ligger ju nära varandra så utsikten blir i stort sett detsamma. Inredningen tycker jag också är i stort lika. Trevliga ägare, ja, trevligt är det ju på Tilos.
ElisabethK
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 15:03

Thjohooo Yippe!!
Nu har jag bokat!!!! Efter att läst massa inlägg och kommunicerat med flertal nu så är det nu klart!!
Ser verkligen fram emot detta! Annas studios blev det!!
Vi längtar så!!
Thjohoo
Tack alla Kalimeravänner för ert tålamod och att ni delat med er av era tankar och upplevelser av Tilos!
kram på er
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 15:15

Åh så roligt! Ni kommer att gilla Tilos, det är jag säker på.
Du kan alltid kontakta Annas med mail om Du vill be om ett särskilt rum, men det är ju inte säkert att Mike kan fixa det. Rummet kan ju vara bokat redan. Men alla rum utom de i gatuplan har magnifik utsikt! Det bästa av allt är den konditionskrävande promenaden flera gånger per dag upp och ner...

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 15:29

Lissi, vilka hotell har du bott på den senaste tiden som har en avgift på AC?
Vart lite förvånad bara, då jag själv
själv inte råkat ut för det!..
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 16:30

Claes hävdar bestämt att varken Annas eller Michalis på Tilos hade fri AC. HAn har bättre minne än jag. Vi använde golvfläktar som var gratis....
När vi letat hotell på charter och även booking så har vi sett " AC mot avgift" mer än en gång, men vi har inte bott där, men det har berott på läget inte på AC eller inte.. De gånger vi bott på hotell där ingen dosa funnits till AC har vi,(kanske felaktigt ) antagit att AC kostat.
Vi åker ju inte när det är så varmt så AC behövs. Jag har full förståelse för de boenden som tar avgift. Det är billigt nog i Grekland ändå. Däremot har det alltid funnits värme utan kostnad då vi åkt på vintern.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 16:42

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi åker ju inte när det är så varmt så AC behövs. Jag har full förståelse för de boenden som tar avgift. Det är billigt nog i Grekland ändå. Däremot har det alltid funnits värme utan kostnad då vi åkt på vintern.

Lissi
Jag brukar ju också resa när AC inte behövs, men på Amorgos i maj och i september fick jag använda den, inte pga det var varmt utan tvärtom kyligt inne, de tog inte extra betalt för det!

Men jag skulle absolut INTE reagera negativt om jag hade behövt betala, tvärtom då de hotell /pensionat jag bott på har haft blygsamt låga priser!..
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 18:43

Nu har jag fått svar från Mike på Annas angående AC och kostnad. Om jag förstod hans engelska rätt så är det så här:
Åker man charter med Ving ( som han har kontrakt med) så ingår inte AC och det är Ving som kräver att det separeras från paketpriset.

Bokar man via booking.com så ingår AC i det pris som uppges där.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 23:15

Tack Lissi för din information!
Ser verkligen fram emot Tilos! Åhh så härligt.
Svara med citat
Gammal 2015-02-24, 16:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Nu har jag fått svar från Mike på Annas angående AC och kostnad. Om jag förstod hans engelska rätt så är det så här:
Åker man charter med Ving ( som han har kontrakt med) så ingår inte AC och det är Ving som kräver att det separeras från paketpriset.

Bokar man via booking.com så ingår AC i det pris som uppges där.

Lissi
Bra att du redde ut det där med Mike. Jag har bara sett det där med extra för AC i researrangörernas prislistor men har ju alltid åkt på egen hand och kan inte påminna mig någonstans där det krävts, så jag har utgått från att det är researrangörerna som vill ha det så (de vill väl betala några kronor färre till hotellägarna). Vilket nog alltså är förklaringen till att du inte stött på det, Sunny.

Maddit: oroa dig inte ett ögonblick, om du är sugen på Tilos kan Annas inte bli fel. Är det utsikt du är ute efter så har du kommit rätt.
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 14:16

Vi bodde i rum nr 8 vars balkong har ett murat valv för solskydd. Rummen våningen under har ju stora altaner med solsängar och möjlighet att flytta bord och stolar dit man vill . Dock är det ju "insyn" ovanifrån om man nu störs av det....Jag skulle inte göra det. Men utsikten från Annas är magisk och att sitta på morgonen och se solen gå upp och njuta av stillheten är det bästa man kan göra en semestermorgon. Det som är bäst med att bo så högt upp är just utsikten över havet och framför allt hamnlivet! Från Annas har man inga andra hus som stör utsikten heller och nästa gång till Tilos ska vi absolut bo på Annas igen. Annas är lugnt och mysigt och Mike är mycket trevlig även om han inte syns så mycket vid hotellet..han har ju bageriet också! Att först se soluppgången tidigt tidigt och sen ta en promenad ner till stranden för morgondopp och sen gå förbi bageriet och hamnen på väg tillbaks är en härlig rutin!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-02-22, 14:13

Citat:
Förr ingick det alltid , men nu har nästan alla hotell extra avgift,
Kan inte alls hålla med, nu har ju inte jag bott på ALLA hotell i Grekland, men har inte de senaste åren behövt betala för AC, varken på Tinos, Tilos, Amorgos, Naxos eller Samos.

Nu är det sällan jag behövt använda AC om det finns tak-eller golvfläkt så har jag använt den ist.
Men jag har alltid frågat om AC ingår, naturligtvis har de alltid svarat..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:54.