Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-02-20, 22:44
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Ang kriminaliteten

Jodå, visst blir folk nedslagna i Grekland med men allra oftast handlar det om fulla turister som uppfört sig illa, bråkat och provocerat eller helt enkelt inte tagit landets seder och traditioner på allvar. Jag har personligen skrapat ihop resterna av en svensk kille som blev rejält tilltufsad efter att ha förföljt och antastat en grekisk tjej en natt. Vid ett annat tillfälle kom jag "i kläm" när tre danskar gav sig på en 17-årig grekisk kille, jag klarade mig helskinnad men fick ta till ganska hårda tag för att hejda danskarna. Om ni undrar så jobbade jag som dörrvakt/utkastare på en bar Greker, i allafall de Kretensare jag träffat på, har hett humör, gapar och skriker och använder svordomar som är nästan episka, men slåss sinsemellan har jag aldrig sett dem göra, även om jag trott att det varit nära katastrof många gånger. Jag vet inte, kanske räcker det med högljudda diskussioner i de flesta fall. Våldbrott förekommer självklart även i Grekland, men inte ren "nöjesmisshandel".

Min högst personliga uppfattning är att greker tar ett nej för ett nej och är för stolta för att skämma ut sig i ett slagsmål.

Kikh
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.