![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med Janne Santorini är fantastiskt varje gång jag åker dit säger jag att det är den vackraste av alla öar, blir helt varm i kroppen. Okey det är turistiskt inte konstigt varför åker så många dit ja för att det är en helt fantastisk ö ni måste ge det åtminstone 1 dygn ni förstår när ni är där
Trevlig resa ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker också ni ska lägga de flesta dagarna på Naxos. Det är en ö som borde passa era döttrar. Fina stränder, bra tavernor och barer och en hel del mysiga butiker i den fina choran.
Om ni absolut måste till ytterligare en ö så visst är Kofounissia bra men både Iraklia och Schinoussia är väl så fina öar tycker jag. På Santorini brukar vi bo på Golden Star som ligger i Fira och med korta avstånd till Calderan men ändå lugnt. Där finns också en fin pool som jag personligen lika gärna badar i som vid stränderna på Santorini. //maji ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker nog ni kan finna vad ni vill ha i Oia. Där finns shopping och uteliv. Det är förvisso en bit att gå till stranden men inte ogörligt alls. Hyra fordon går också och då finns det flera bra stränder 5-10 minuter bort.
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller med! Är själv väldigt förtjust i Oia o tillbringar gärna kvällarna där! Boendet är tyvärr oftast dyrt, men jag tror Ingela har tipsat om några prisvärda hotell i sina trådar! Timmarna runt solnedgången är det naturligtvis enorm trängsel i denna spektakulärt vackra by, men när väl "solnedgångsturisterna" hunnit åka blir det lite lugnare stämning.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det finns väldigt dyra exklusiva boenden med spektakulär utsikt, men det finna också centrala boenden med havsutsikt mot andra sidan dvs mot Ios som inte alls är dyra.
Bortsett från solnedgången och mellan kryssningsbåtarnas busslaster ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|