![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag har tagit med mig ett par kilo garner från Sverige, samt mönster. Stickningen är nu avslutat/klar.
Däremot har Ekaterina på Water Ege Cafe köpt några nystan så jag har underhållning de 4 sista dagarna vi har kvar på ön. Man kan ju hitta gratismönster på nätet. Hon köpte garnen i Chania. Jag ska fråga henne ikväll var det finns garnaffär.Och om det finns speciella garner. Dessa affärer är ju inte "styckevara" på Kreta. Inte heller i Sverige. Birgitta. |
|
|
||||
|
||||
|
Tack Birgitta
Har för mig att virkning är ganska stort i Grekland, men stickning? Skulle vara kul att veta :-) /Pia
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
I Nafplio (15.000 innbyggere) finnes det to håndarbeidbutikker, med masse broderi-sett og typisk heklegarn for salg. De har endel typisk strikkegarn også, men mesteparten av det garnet er laget av kunstige materialer, mens jeg foretrekker ull/bomull/lin. Jeg har en strikkejakke i ull i Nafplio, og når jeg har den på er jeg i følge greske venner "typisk norsk"... |
|
|
|||
|
|||
|
DEt finns åtminstone 3-4 garnaffärer i Chania de flesta belägna runt saluhallen .
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|