Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-15, 19:00
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: KALIMERA på IPHONE flere som har problem?

Någon annan med norskspråkig iPhone som har problem?
Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 20:16
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Någon annan med norskspråkig iPhone som har problem?
men...EvaL, som h a r problemet, er jo svensk...
Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 09:50
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Det du beskriver som light, alltså "problem med webbsidan, måste laddas om" - det får jag, efter senaste uppdateringen, rätt ofta på ipad. Vet inte om jag fått det på Kalimera, jag tror att jag oftast får det på blytunga sajter som t ex fb och aftonbladet, och det händer när jag drar och zoomar i en bild. Jag har tolkat det som "överbelastning", jag kanske har väldigt många sidor öppna i webläsaren just då. Men sidan laddar om så snabbt att jag inte brytt mig så mycket.

Har du prövat att stänga alla sidor utom Kalimera när du är just där?

Det andra du beskriver, du kommer till äpplet och får ange id igen, det är ju en hel omstart/reset du beskriver. Vetikatten om jag skulle acceptera det. Men går du tillbaka med den så börjar de väl med en hel fabriksåterställning, och då kan du kanske lika gärna göra det själv först.

Men att gå till en Applebutik och fråga låter väl som en bra början.
Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 09:53
inkfishs avatar

Hoppsan. Nu hände det på Kalimera - alltså att sidan fick laddas om.

Och det var när jag drog och zoomade i en bild även den här gången. Jag har tolkat det som att ipad får lite för mycket att göra när jag drar och grejar i en tung bild. Jag har tio flikar öppna just nu, det kanske också spelar in.
Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 10:59
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Det andra du beskriver, du kommer till äpplet och får ange id igen, det är ju en hel omstart/reset du beskriver. Vetikatten om jag skulle acceptera det. Men går du tillbaka med den så börjar de väl med en hel fabriksåterställning, och då kan du kanske lika gärna göra det själv först..
Nä, precis. Det låter om nåt fel på iOS. Hårdvarufel kan det ju också vara, även om det är sällsynt på Apple-prylar.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 11:53
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Nä, precis. Det låter om nåt fel på iOS. Hårdvarufel kan det ju också vara, även om det är sällsynt på Apple-prylar.

/Netwolf
Ja, så tänker jag också. Vore det hårdvarufel verkar det konstigt att det bara drabbar på Kalimera. Och eftersom jag har liknande problem på min ipad (dock utan att hela plattan kraschar och startar om), så verkar det troligare vara iOS.
(Kari kanske har varit på Ios nån gång och skrivit negativt om det här, det kanske är det som är problemet )

Jag funderade på om hon borde installera om webläsaren, men hittar ingenstans där man kan hämta Safari igen. (Gissar att det är den Kari använder).
Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 09:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jobbet byter snart ut min mobil och då får jag en iphone6 men det låter ju inte så kul om den krånglar titt som tätt. Min 4s krånglar nästan aldrig egentligen bara på kalimera. Visst är väl sexan ändå mycket bättre?

Eva
Svara med citat
Gammal 2015-01-20, 10:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Visst är väl sexan ändå mycket bättre?
Den är mycket bättre, helt klart!
Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 10:08
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jobbet byter snart ut min mobil och då får jag en iphone6 men det låter ju inte så kul om den krånglar titt som tätt. Min 4s krånglar nästan aldrig egentligen bara på kalimera. Visst är väl sexan ändå mycket bättre?

Eva
Såvitt jag vet har det inte rapporterats fler problem med sexan än med andra modeller. Sedan kan det ju finnas måndagsexemplar överallt.

Jag har en 4 som jobbmobil och en 6 privat. De förhåller sig till varandra som en Skoda till en Lexus, ungefär (Fast det var överdrivet, SÅ hopplös är inte 4. Men den står sig slätt mot 6).
Svara med citat
Gammal 2015-01-28, 11:08
inkfishs avatar

Nu råkade jag just ut för exakt Karis problem, två gånger (den andra när jag skulle öppna den här tråden Förlåt, tre gånger, för nu hände det igen). Sidan kraschar, "ett fel inträffade och webbsidan laddas om", och när den laddat klart fick jag logga in igen. Enda skillnaden är att för mig händer det på ipad, inte på iphone.

Jag tror inte att det är Kalimeras "fel", utan att det är iOS 8 eller vår browser som inte fixar det. Samma sak händer mig ofta på fb, som ju är en blytung sajt, men skillnaden är att där är jag fortfarande inloggad när sidan laddat klart. Det händer ofta när jag drar och zoomar i en bild, det verkar vara en tung process.

Vad jag gjorde nu när det hände tre gånger på raken på Kalimera var att jag stängde en del andra sidor som jag hade uppe. Det har känts som att det kanske händer oftare när jag har många sidor uppe samtidigt, men jag är inte säker.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31.