![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Någon annan med norskspråkig iPhone som har problem?
|
|
||||
|
||||
![]()
men...EvaL, som h a r problemet, er jo svensk...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det du beskriver som light, alltså "problem med webbsidan, måste laddas om" - det får jag, efter senaste uppdateringen, rätt ofta på ipad. Vet inte om jag fått det på Kalimera, jag tror att jag oftast får det på blytunga sajter som t ex fb och aftonbladet, och det händer när jag drar och zoomar i en bild. Jag har tolkat det som "överbelastning", jag kanske har väldigt många sidor öppna i webläsaren just då. Men sidan laddar om så snabbt att jag inte brytt mig så mycket.
Har du prövat att stänga alla sidor utom Kalimera när du är just där? Det andra du beskriver, du kommer till äpplet och får ange id igen, det är ju en hel omstart/reset du beskriver. Vetikatten om jag skulle acceptera det. Men går du tillbaka med den så börjar de väl med en hel fabriksåterställning, och då kan du kanske lika gärna göra det själv först. Men att gå till en Applebutik och fråga låter väl som en bra början. |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppsan. Nu hände det på Kalimera - alltså att sidan fick laddas om.
![]() Och det var när jag drog och zoomade i en bild även den här gången. Jag har tolkat det som att ipad får lite för mycket att göra när jag drar och grejar i en tung bild. Jag har tio flikar öppna just nu, det kanske också spelar in. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
(Kari kanske har varit på Ios nån gång och skrivit negativt om det här, det kanske är det som är problemet ![]() ![]() Jag funderade på om hon borde installera om webläsaren, men hittar ingenstans där man kan hämta Safari igen. (Gissar att det är den Kari använder). |
|
||||
|
||||
![]()
Jobbet byter snart ut min mobil och då får jag en iphone6 men det låter ju inte så kul om den krånglar titt som tätt. Min 4s krånglar nästan aldrig egentligen bara på kalimera. Visst är väl sexan ändå mycket bättre?
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Den är mycket bättre, helt klart!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har en 4 som jobbmobil och en 6 privat. De förhåller sig till varandra som en Skoda till en Lexus, ungefär ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu råkade jag just ut för exakt Karis problem, två gånger (den andra när jag skulle öppna den här tråden
![]() Jag tror inte att det är Kalimeras "fel", utan att det är iOS 8 eller vår browser som inte fixar det. Samma sak händer mig ofta på fb, som ju är en blytung sajt, men skillnaden är att där är jag fortfarande inloggad när sidan laddat klart. Det händer ofta när jag drar och zoomar i en bild, det verkar vara en tung process. Vad jag gjorde nu när det hände tre gånger på raken på Kalimera var att jag stängde en del andra sidor som jag hade uppe. Det har känts som att det kanske händer oftare när jag har många sidor uppe samtidigt, men jag är inte säker. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|