![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vill du skicka hennes uppgifter i ett meddelande? (Om du inte vill lägga upp det här vill säga.) |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har också en utmärkt tandläkare men i Ierapetra. Han tar ungefär halva priset. Han har bara semestrat i Sverige, så han kan inte snacka svenska. Är du intresserad, kan jag ordna kontakt, när jag (och du) är på ön.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Lysande. Jag har bostad från 1/5 och planerar åtminstone tre månader.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det kamske är av intresse för fler,Valentina Spiropoulou-Kokkinaki.Tel 28210 74315.mob.6946115585.Marko Botsari 64 A.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Gärna tips på sånt man måste göra och även big no-nos i Grekland. |
|
||||
|
||||
![]()
En fundering till!
Mackmyra whisky, finns den att köpa i Grekland? Avser att köpa den i present och vill undvika det som redan står på hyllan. |
|
||||
|
||||
![]()
Sök på ordet "köra" (bil är för kort för sökfunktionen) i forumavdelningen Resa till Grekland så hittar du 4-5 trådar i ämnet (har dock inte läst dem så jag vet inte om de är relevanta för dig).
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Skal du bo i Hellas bør du ha skattenummer, såkalt Afimi, ΑΦΜ. Det kreves i mange sammenhenger, og betyr IKKE at du er skattepliktig. Noe problem å få gresk konto er det heller ikke, det banken trenger å se er passet ditt, Afimi og bevis på fast adresse, f.eks en strømregning i ditt navn på den aktuelle adressen i Hellas. Har du ikke det, må du få en fastboende greker med deg til banken, slik at kontoen kan registreres på hans/hennes adresse. Slik var det iallfall i AlphaBank der jeg har konto.
Pappa måtte ikke skrive under på noe som helst, og det var jo bra, for han er død. |
|
||||
|
||||
![]()
Många reagerar på detta med faderns namn som ska stå på alla officiella papper. Numera finns födelsenummer här, AMKA, men detta med fadern var förstås en del i identifieringen av en person, och hänger med ett tag till...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|