![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Trevlig resa!
Det ska bli kul att kunna följa ytterligare en reserapport från er. ![]() /Annelie |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att ni är på turné igen. Följer er med glädje.
Njut av tiden. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Ett elakt väder denna söndagsmorgon i Paleochora. Kallt är det icke, vi har 19,8 grader ute på altanen, men det går höga vågor ute på havet och regnar till och från.
Resan till Chania gick precis perfekt, och med stopp i Athen för planbyte och tvenne timmars uppehåll. Vi landade i ett gråmulet Chania. Vårt från Umeå incheckade bagage anlände omsider på transportbandet. Taxiföraren från Paleochora väntade prydligt i ankomsthallen och lotsade oss till den väntande taxin, en Mercedes av årgång 2012. Vägen över bergen var full av vulkaniskt grus och stenar som lakats ur av de höga klippkanterna. Det blev ett evigt kryssande mellan stenblock och grushögar. Väl framme vid Haris Studios lämpade vi in våra ränslar i favoritstudion samt gick genast upp till Water´s Edge Café att hälsa på alla vännerna. Arnes favrithund, den lille terriern Elvis, visste ej till sig av lycka. I den sena timmen sammanträffade vi med Kalimeravännerna Kari och Arne. Echaterine fixade fram mat och vin till hela sällskapet. Det blev en för våra vanor väldigt sen nattning vid pass midnatt. Nu ska vi så strax gå upp till Water´s Edge att umgås med de övriga gästerna. Det verkar vara väldigt god beläggning den sena årstiden till trots. Väderprognosen utlovar sol och vackert väder för morgondagen, och det bådar gott. Arne och Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Låter härligt! Sol och blå himmel här i Pireus och folk badar ! Jag fick kavla upp byxorna och gå i en bit jag med! Säkert 18 grader i vattnet. Nu byter vi om på hotellet i svalare kläder. Solen kommer nog till er också!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Hei Arne og Birgitta,
Det er en fornøyelse å følge dere på reiser. Gleder meg hver dag til å lese. Jostein |
|
||||
|
||||
![]()
.
Arne, har du sett till Totte ännu? ![]() SL! Jukka |
|
||||
|
||||
![]()
Dessvärre har vi denna morgon icke fått besök av Haristotte, den trivsamma rödgula katten. Kantänka han överkörd blivit under hösten. Vi medbringade ändock tvenne burkar sardiner för att Totte traktera, men därav blev intet.
Nu hava en markant väderförbättring inträtt. Termometern visa nu 24 grader, och alla mörka moln har nu försvunnit. Den livgivande solen har återvänt och det är nu 24 grader på vår altan. Arne och Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Ha det underbart som vanligt!!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ha det fortsatt fint!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Samma fina väder i Pireus. Grekland i november är perfekt!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Åh vad roligt att få följa er på resa igen! Kommer att sitta klistrad!
![]() MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]()
Samma fina väder även i Kalives!
November månad på Kreta är fantastisk! Sjunde året i rad nu! ![]() ![]() Kesti |
|
||||
|
||||
![]()
Ett kortvarigt regn under gårdagsnatten, jättefint väder i dag...så kan november vara!
|
|
|||
|
|||
![]()
Precis Monica! Vi har haft magiskt väder hela resan. Nyss"hemkomna" efter en härlig kväll på stamstället i Pireus där vi suttit ute hela kvällen! Inte kan man annat att njuta.... Två hela dagar kvar!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Det får nog bli en novemberresa till Grekland nästa år.. men vart där?.. det tål att tänkas på!..
![]() En vårresa och en vinterresa till Grekland 2015 det blir fint det!!.. ![]() ![]() Sunny (som längtar ner...) |
|
|||
|
|||
![]()
Sunny, jag tror Du skulle gilla Kreta! Syd eller nordsida är en smaksak!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan det också om Claes åker med. T ex 1 oktober....
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Låter ju toppen, fast för min del blir det i november (avskyr den månaden här hemma)!..
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|