Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-08, 13:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tilos i augusti?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Vilka datum pratar vi om? Det kanske är bäst att reda ut. Jag gissade att Deia kikat på näst sista veckan i augusti, just den veckan dippar ofta priset. Dvs cirka 23 aug. Åker man en vecka senare, cirka 30, då möts man ofta av greker på väg hem för att semestern är slut då. När jag anlände till Sifnos förra året räckte bilkön halvvägs genom Kamares - de skulle ombord på färjan som jag anlände med.
Tror vi kom ner till Skopelos den 24 eller 25:e aug så det är efter den tiden jag tänker på.

Eva
Svara med citat
Gammal 2014-11-08, 13:47
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Resan jag sett gäller 16/8 - 30/8. Vi har inte åkt charter dom sista 10 åren så det blir spännande om vi bestämmer oss.

Jag skulle hellre rest dom två första veckorna i september eller i juni men det går ju inte. Nu i september var vi på Lefkas och det var överfullt på stränderna. Det verkar som om hela Balkan har semester då och bilar dit. Inte överfullt på tavernorna men på stranden.

Hur ser det ut på Tilos när det är mycket folk på stranden? En meter mellan handdukarna . Eller lite mera utrymme?
Svara med citat
Gammal 2014-11-10, 11:23
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Resan jag sett gäller 16/8 - 30/8. Vi har inte åkt charter dom sista 10 åren så det blir spännande om vi bestämmer oss.
Då kommer du alltså ner dagen efter Jungfru Maria-firandet och jag skulle säga att just den helgen är det flest besökare under hela säsongen på alla öar. Enda dagen där det möjligen är fler är den 14 augusti, en del greker kanske åker hem dagen efter firandet.

Hur det är på just Tilos vågar jag dock inte säga. Jag tror man måste ha varit där just kring det datumet för att veta något om det.

Men så dum jag är. Fråga i Tilosgruppen på facebook. Där kanske någon som varit där just då kan beskriva.
Svara med citat
Gammal 2014-11-12, 14:26
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Men så dum jag är. Fråga i Tilosgruppen på facebook. Där kanske någon som varit där just då kan beskriva.
Tack för tipset om facebookgruppen!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:31.