Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-09, 17:05
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Från Amorgos till Naxos

Det är en skarv du sett, på Tilos kallas de logomariá fast jag tror det finns andra grekiska namn på dem också. De är störtsköna när de simmar lika snabbt som de flyger (fast det tycker inte fiskare hemma i Sverige, de förstör näten eller nåt).

Bläckfisken var nog död redan, de slår dem mot backen för att möra dem och för att få ut bläck och lite annat klägg. (Ett av mitt livs stoltaste ögonblick var de timmar jag hade sugkoppsmärken på underarmen efter att ha fångat en bläckfisk, tyvärr försvann märkena alldeles för fort )
Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 17:29
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Tack, för info om fågeln, ja de är verkligen störtsköna!..

Angående bläckfisken Ink..så var den inte död han började slå den i backen först när han kom och satte sig nära mig .. Ok..möra den ja.. det kan man säga att han gjorde.. ..såg sliskigt ut, tack för info!..
Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 17:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Ja, det är skitsliskigt. Det är konstigt att så vackra och smarta djur kan ge upphov till den där geggan.

Ofta tas de med harpun eller händer, sedan kan man snabbt ta död på den genom att liksom vränga dem ut och in innan man börjar dunka stackarn.

På Amorgos såg jag två bläckfiskar när jag snorklade, det var jag jätteglad för. En nedanför Elenis i Katapola och en i Agia Anna. På Tilos i våras såg jag inte en enda och det är inte många resor som jag helt bommat. Bläckfisk är det roligaste med hela semestern så det var tur att Amo ställde upp med ett par
Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 17:50
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Är dom smarta också??..

Har verkligen önskat att jag vågat snorkla, har aldrig provat, tror jag skulle få panik på något vis.. synd för man missar mkt av det som händer under ytan!
Fantastiska upplevelser du haft Ink..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:13.