![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Detta kan man diskutera hur länge man vill och har argument. Jag är kluven i sakfrågan. En välskött fiskfarm med god vattenkvalité ger arbete åt många lokala anställda. Fisken står för en stor del av exporten. Fisk vill vi ju ha, billig ska den vara...
Dessvärre är det så,(säger en av dessa anställda, god vän till oss) att vinsterna går utomlands till stora bolag. Anställningsvillkoren tål knappast dagsljus. Vattnet kan bli rena algsoppan. Kalymnosborna säger att de aldrig skulle vilja äta fisk från kassarna, men när någon kasse går sönder blir det rusning till stränderna för att fånga middagsmaten... De som gillar odlingarna helhjärtat är delfiner, tonfisk och säl, som lockas till alla fiskar som simmar omkring kassarna där maten är riklig. Senast i går såg min simmande man en stor tonfisk helt nära sig , den strök omkring honom flera gånger. Susie, du har säkert goda argument för att inte gilla fiskodlingarna. Jag antar att du tycker lika illa om äggfabriker och andra anläggningar vi människor har skapat för att få rikligt med billig mat. Min son, som är vegan, missar aldrig en chans att lära mig inse hur galet den är, hela matindustrin över huvud taget. - Svårt att vara renlevnadsperson med etiska värderingar. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|