Sv: Tips på utflykter i Skiathos
Båtturen runt Skiathos är den bästa båttur jag har gjort i Grekland. Vi åkte i en fd fiskebåt, en trevlig liten träskuta. Servicen var toppen och det var kort båtåkande mellan de fina stoppen. Man stannar vid flera av de ställen som nämns i tidigare inlägg, och får en överblick över ön och alla de fantastiska stränderna. Vi åkte turen redan första dagen och det var jättebra för då fick vi också på en gång en uppfattning om vilka ställen vi ville åka till senare.
Skiathos Dog Shelter ligger i bergen ungefär mitt på ön. Om ni är det minsta intresserade av hundar föreslår jag att ni åker dit. De tar hand om gathundar och söker personer som vill bli ägare. Som besökare får man gå ut och gå med hundarna om man vill. Det uppskattas naturligtvis att man gör det eftersom de som driver stället inte hinner gå ut med alla. Jag har inte varit där själv, men min kusin var där i tidigare i sommar och tyckte det var en väl spenderad stund. Googla så hittar ni deras hemsida med vägbeskrivning och mer info. De finns även på Facebook.
Senast redigerad av Elisabet den 2014-08-20 klockan 09:38.
|