![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag menar inte heller att man ska mästra andra vid besök i ett annat land men naturligtvis kan man ta upp frågan vid en lämplig diskussion. Agera med att stödja organisationer som arbetar med djurrättsfrågorna, skriva på intenet har visat sig kraftfullt i många frågor, uppmärksamma press som en del gjort och reseaarrangörer är andra vägar. Den bristande djurrättshållningen i Grekland har inte med den ekonomiska krisen att göra och att folk inte längre har råd att ta hand om sina djur. Har besökt Grekland regelbundet sedan slutet av 70-talet och jag lovar dig det är inget nytt fenomen.
Eva |
|
|
|||
|
|||
|
Och inte heller jag tror att krisen i sig har med djurhållningen att göra. Vad jag menade var att politiker (eftersom det i tråden har talats om att höra av sig till dem bl.a) just nu har så många andra frågor att lägga krut på p.g.a den och att man därför kanske ser till att ordna förhållandena så de blir drägliga för människor, först och främst. Att lagstadga om djurens rättigheter är väl just en politisk fråga?
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|