|  | 
|  | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Södra Kreta i oktober 

Vi har också varit i Makrigialos flera gånger under oktober månad och haft jättefint väder. Senast vi var dit (visserligen då sista veckan i september förra året) hade vi ca 25-30 grader varje dag och ca 25 grader i havet. Sen kan man naturligtvis aldrig veta hur vädret blir, risken att det kommer nån regnskur blir ju större desto senare på säsongen det är. Men generellt är det nog ganska stabilt på södra Kreta även under oktober. Så jag rekommenderar absolut att ni bokar en resa dit.   Maria PS! Jag har skrivit ett resebrev från vår resa till Makrigialos om du vill se lite bilder därifrån. Resebrevet finns i menyn till vänster "Återvändarresa till Karpathos och Kreta" under 2013.   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||
|  Sv: Södra Kreta i oktober Citat: 
 Citat: 
   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

Jeg/Vi har også vært i Makrigialos sent på høsten, 2 uker i oktober en gang, med kjempebra vær, noe vind 2 - 3 av dagene, men ikke regn   Om du er interessert har jeg og et bildereisebrev fra Makrigialos  Det er fra November 2011, da bodde vi der hele måneden, det var varme fine dager, og temp i havet var overraskende god  - kveldene var kjølige, men det regnet veldig lite, kun litt et par netter, pluss et par timer en dag  Selv om været ikke er så "normalt" som tidligere, hverken her hjemme eller i Hellas, tror jeg Makrigialos er et veldig godt valg tidlig om våren og sent på høsten   | 
| 

| ||||
| 
 | ||||

. Jag var i Chora Sfakia, Milia och Paleochora i slutet av oktober förra året, ca 23-24 grader, varmt i vattnet, rätt tomma stränder, perfekt. Åker iår igen ... 9 Oktober :-) Iår blir det Agia Marina några dagar, sen Chora Sfakia och Matala.... SL! Jukka | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 |  |