![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Värmen är härlig men många av våra arbetsplatser är inte anpassade för den. Sjukhuset har varit stekhett och mitt kontorsrum olidligt men visst är det skönt när man är ledig. Fast när vi hade 33 var det inte bara kul. Stekhett hemma i stan men de dagar jag var hos vänner på Holmön var underbara med de fläktande vindar från havet och myggnät i alla fönster som man kan ha på landet men inte där jag bor allt för nära en stor väg. Gräsmattorna är bruna och knastertorra även om det inte är vattningsförbud där jag bor blir det bara rabatter och krukor som får det som de behöver. Eva
|
|
|||
|
|||
![]()
Claes, under de förutsättningar Du beskriver skulle nog ingen klaga, förutsatt att man tål hög värme. Alla gör inte det.
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Antingen är det för varmt eller för kallt. För regnigt eller för torrt. Nätter för ljusa, dagar för mörka. Tänk om det kunde vara lite lagom?
![]() Sjöborren / som gillar att vi har fyra årstider. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Själv tycker jag att det skulle vara lagom med TRE årstider - vår - sommar -höst. Vintern kan jag vara utan. Jag får se om jag lurar den känslan i år genom att resa mer på hösten Kommer hem från Kreta 9 oktober efter tre veckor där och åker till Tinos 9 dagar i början av november och sen till Teneriffa första halvan av januari. Det kanske är lättare att överleva mörkret här hemma då. Vem vet? Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Vi har nok det felles i Norge og Sverige, at det enten er for..., eller for... ![]() = sjelden PASSE ( akkurat slik vi ønsker det) / LAGOM ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Säger bara.. njuuut ALLA.. Ni som är lediga... då hade jag inte klagat ett dugg.. det går ju att svalka sig i hav och sjöar!
Min arbetsplats är inte heller anpassad efter denna värmen... våra arbetskläder är gjorda av ett material som inte andas.. svetten rinner.. inte särskilt hälsosamt!! Men bra bantningskläder...brukar vi skoja om.. ![]() Sunny(som längtar efter regn som aldrig kommer) |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|