![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja det är svårt för många äldre nu när det är så varmt. Jag ringde min gamla mamma idag och påminde henne om att dricka innan hon blir törstig. (De sa det på radion i morse att det var bra om fler äldre gör så.)
|
|
|||
|
|||
![]()
Helt sant att värmen kan vara besvärande och också riskfull för sjuka och äldre. Många lider säkert var dag. !!!
![]() Bra att hålla extra kontakt med dem man känner och ge tips och lite uppmuntran till att dricka mer. Att ha persienner ner under dagen eller rullgardin och med stängda fönster. Sen att bara vädra tidig morgon eller sen kväll säger jag till min egen mamma. Ha gärna fläkten på för lättare luft! /Marja |
|
|||
|
|||
![]()
Jag älskar värmen och solen.Vi är i Stockholms innerstad, men gör utflykter nästan varje dag.
Imorgon åker vi till Björnö naturresrevat( 1 timme med buss fr. Slussen mot Björkviks brygga på Ingarö).Det är underbart där.Bara hav och klippor! MEN,jag skulle önska en smula regn... |
|
||||
|
||||
![]()
kan inte få nog av värmen.. vi åkte iväg i månadskiftet juni/juli och då var det kallt och jävligt in Norrbotten. När vi varit borta ca en vecka började dom få bättre väder - och lagom tills vi kom hem, för drygt en och en halv vecka sedan kom högsommaren.
Så underbart. från en svettig sol till en annan. Idag har vi haft 33 grader varmt... och jag njuter... |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, gamla och sjuka har det nog inte så lätt i denna långvariga värme och på många sjukhus/hem finns det ju inte heller luftkonditionering vilket gör det jobbigt både för patienter och personal
![]() Annars är det härligt nu på "Bästkusten" ![]() ![]() Simetra ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att Umeå leder solligan och Älvsbyn hade varmast i landet igår. På Holmön var det underbart och många badade i havet men nu är jag tillbaka till vardagen och nu är det dags att cykla till jobbet. Eva
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|