Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-22, 21:05
Mollybus Mollybus är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Sommarvärme! Hur mår ni i det?

Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia Visa inlägg
Stockholm är också varmt och fint..härliga dagar på jobbet för mig.De gamla som jag jobbar för lider av värmen..
Ja det är svårt för många äldre nu när det är så varmt. Jag ringde min gamla mamma idag och påminde henne om att dricka innan hon blir törstig. (De sa det på radion i morse att det var bra om fler äldre gör så.)
Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 21:32
Marja Marja är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2013

Helt sant att värmen kan vara besvärande och också riskfull för sjuka och äldre. Många lider säkert var dag. !!!

Bra att hålla extra kontakt med dem man känner och ge tips och lite uppmuntran till att dricka mer. Att ha persienner ner under dagen eller rullgardin och med stängda fönster. Sen att bara vädra tidig morgon eller sen kväll säger jag till min egen mamma. Ha gärna fläkten på för lättare luft!

/Marja
Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 21:47
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag älskar värmen och solen.Vi är i Stockholms innerstad, men gör utflykter nästan varje dag.
Imorgon åker vi till Björnö naturresrevat( 1 timme med buss fr. Slussen mot Björkviks brygga på Ingarö).Det är underbart där.Bara hav och klippor!
MEN,jag skulle önska en smula regn...
Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 22:02
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad

kan inte få nog av värmen.. vi åkte iväg i månadskiftet juni/juli och då var det kallt och jävligt in Norrbotten. När vi varit borta ca en vecka började dom få bättre väder - och lagom tills vi kom hem, för drygt en och en halv vecka sedan kom högsommaren.

Så underbart. från en svettig sol till en annan.

Idag har vi haft 33 grader varmt... och jag njuter...
Svara med citat
Gammal 2014-07-22, 22:05
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Ja, gamla och sjuka har det nog inte så lätt i denna långvariga värme och på många sjukhus/hem finns det ju inte heller luftkonditionering vilket gör det jobbigt både för patienter och personal

Annars är det härligt nu på "Bästkusten" och för några timmar sen knalla det till och det kom ett kortvarigt regn som rensade upp lite. Här är det alltid nära till havet och att lägga sig på en klippa en ledig dag är inte helt fel även om havet kunde var lite mer turkost och inte med fullt så mycket tång och annat ... men man kan inte få allt man önskar och jag klagar absolut inte!

Simetra
Svara med citat
Gammal 2014-07-23, 07:15
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag tror att Umeå leder solligan och Älvsbyn hade varmast i landet igår. På Holmön var det underbart och många badade i havet men nu är jag tillbaka till vardagen och nu är det dags att cykla till jobbet. Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:21.