![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det som jag tror gör att en del har otur på Marinas är att alla rum inte har lika bra utsikt där, och därför ber nog återkommande gäster om sina favoritrum. Är man då inte återkommande gäst riskerar man få rummen med lite mer begränsad utsikt. Det här är inget jag vet, men jag tror det eftersom jag träffat folk som bott där i hundra år och berättat att de alltid bor i samma rum. Fördelen med Annas är ju då att alla rum har samma utsikt, utom möjligen lägenheten på första våningen där det är en del grönska framför (fast det mest skymmande trädet var nedhugget eller åtminstone delvis kapat i år). |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi förresten - vad sa Ving om att ni hamnat som ni gjorde?
|
|
|||
|
|||
![]()
Har inte fått svar på det, men vi fick 1000kr i kompensation för den misslyckade transfern! De kanske tyckte det räckte...
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det vet jag ju. Jag var mer nyfiken på vad de hade sagt om det, för jag gissar att de inte ens visste om att det kan gå till så.
|
|
|||
|
|||
![]()
uärk
![]() Har aldrig träffat en enda kackerlacka i grekland....bara på Cran Canaria. har ni träffat på dom otäckingarna många gånger? Dom är verkligen inte trevliga..... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De har inget med renlighet att göra, de kan dyka upp på det renaste ställe. Ett tillfälle då de ofta kommer ilande är när vädret plötsligt slagit om till ordentlig värme. Det lockar fram dem. Men de är inte farliga och de betyder inte att hotellet där man bor är dåligt städat ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
![]() Från mitt resebrev 2006: Efter en och en halv timme var vi framme på Tilos, upp till Annas Studios, ingen ägare hemma, men väl en hjälpsam svensk dam. Ägaren Mike driver även bageriet i byn, så ner till bagar´n, han hade inget rum ledigt. Men väl hans kusin Marina (hon som har Super Marketen Yannis bortom bageriet) rum lediga, deras studios ligger intill Annas studios uppe på sluttningen bakom hamnen. Marina kom och hämtade oss med bilen och körde oss upp till sitt "hotell", Vilken utsikt, snygga och prydligt inredda rum, med fläkt, TV, köksdel och terrass, en "nätt en" på över 50 kvadratmeter i vinkel och i två plan, vy över byn och hamnen, helt otroligt (45 €)! Vilken start på ö-luffen, härligt.. Vi hade vidunderlig utsikt från terrassen! //PA ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni som varit på Annas studios, vet ni hur mycket det kostar med aircondition? Verkar inte finnas saftey box?
kram på er Kalimera vänner ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Kan inte minnas att jag någon gång i Grekland betalat extra utöver rumspriset för AC.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Reser ni charter? I så fall kan jag rekommendera Hotel Eleni beach med Apollo
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är det några år sen jag bodde på Annas och jag kommer faktiskt inte ihåg om vi använde AC då det fanns en jättestor golvfläkt vi använde.....Vi betalar aldrig extra för AC. Förr ingick det alltid , men nu har nästan alla hotell extra avgift, vilket man kan förstå pga den dyra elen och att många slösade väldigt med AC på fast man inte var på rummet. Jag kan kolla med Mike och återkomma...
Lissi ...har skickat frågan till Mike... Senast redigerad av Lissi den 2015-02-22 klockan 13:50. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker charter! Skulle kunna tänka mig att åka med Apollo då man kan resa från Jönköping, vilket är nära där vi bor. men Apollo tar 1000kr för transfern till Tilos vilket VING inte gör! Sen tycker jag att hotellen Apolla har är mycket dyrare.
ViNGs Annas och Ildl rock beach o Marina verkar bra. Men lockas nog mest av Annas studios då det är få lägenheter och ha fått mycket bra betyg av många. Stort TACK Lissi ![]() ![]() ![]() Stoooor kram till er ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
AC ingår inte varken på Annas elle Marinas när man bokat charter. Har betalt 5 eller 6 euro per dygn, vilket jag tycker är rimligt att de tar. Vi har bott på båda ställena. ElisabethK |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det kan bero på att du inte åkte charter Sunny, eller gjorde du det? Åker man charter så är det tillägg. Underbar utsikt från både Annas och Marinas, har bott 1 gång på Annas och då längst upp, små,balkonger men de räcker absolut till för våra behov. Sen har vi bott 3 ggr på Marinas och ska bo där 2 ggr i år, trivs jättebra där. Hotellen ligger ju nära varandra så utsikten blir i stort sett detsamma. Inredningen tycker jag också är i stort lika. Trevliga ägare, ja, trevligt är det ju på Tilos.
ElisabethK |
|
|||
|
|||
![]()
Thjohooo Yippe!!
![]() ![]() ![]() ![]() Nu har jag bokat!!!! Efter att läst massa inlägg och kommunicerat med flertal nu så är det nu klart!! Ser verkligen fram emot detta! Annas studios blev det!! Vi längtar så!! Thjohoo ![]() Tack alla Kalimeravänner för ert tålamod och att ni delat med er av era tankar och upplevelser av Tilos! kram på er |
|
|||
|
|||
![]()
Åh så roligt! Ni kommer att gilla Tilos, det är jag säker på.
![]() Du kan alltid kontakta Annas med mail om Du vill be om ett särskilt rum, men det är ju inte säkert att Mike kan fixa det. Rummet kan ju vara bokat redan. Men alla rum utom de i gatuplan har magnifik utsikt! Det bästa av allt är den konditionskrävande promenaden flera gånger per dag upp och ner... ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Lissi, vilka hotell har du bott på den senaste tiden som har en avgift på AC?
Vart lite förvånad bara, då jag själv själv inte råkat ut för det!.. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Claes hävdar bestämt att varken Annas eller Michalis på Tilos hade fri AC. HAn har bättre minne än jag. Vi använde golvfläktar som var gratis....
När vi letat hotell på charter och även booking så har vi sett " AC mot avgift" mer än en gång, men vi har inte bott där, men det har berott på läget inte på AC eller inte.. De gånger vi bott på hotell där ingen dosa funnits till AC har vi,(kanske felaktigt ![]() Vi åker ju inte när det är så varmt så AC behövs. Jag har full förståelse för de boenden som tar avgift. Det är billigt nog i Grekland ändå. Däremot har det alltid funnits värme utan kostnad då vi åkt på vintern. ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men jag skulle absolut INTE reagera negativt om jag hade behövt betala, tvärtom då de hotell /pensionat jag bott på har haft blygsamt låga priser!.. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|