![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har också undrat om de finns på andra ställen!
Och på Dream var det neddraget även i år när de härjade som värst. Jag hade all time high en sen kväll efter middagen när jag satt och läste på balkongen. Hotellägare Stelios ropade på mig nedifrån och frågade om det var okej att han släckte all utebelysning, för den drog till sig så många baggar. Självklart var det det - och strax efter att han släckt började det låta som regndroppar på balkongen. Det var baggar som landade - för det enda ljuset på hela hotellet var ju min balkonglampa! Jag flydde in, skakade ur håret ordentligt och trampade på alla baggar som singlade till golvet. Men sedan när jag låg i sängen och läste fick jag då och då dräpa en och annan som jag såg i ögonvrån hur de kilade över kudden. Myggorna gillar inte mig särskilt. Jag klarar mig hyggligt med myggmaskin på rummet och MyggA på huden, får en del bett men de plågar mig inte. Men jag märker ju ändå om där finns mygg eller inte - och det var betydligt fler i år än förra året, samma tid. |
|
||||
|
||||
![]()
Välkommen hem igen!
Så klart vi vill njuta av ett fotoresebrev. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bara råkat ut för dessa baggar på Tilos. Vi satt ute på hotell Elenis bar när man plötsligt släckte ner belysningen. Strax förstod vi varför.
Ingen annanstans i övärlden har vi råkat ut för detta. (Och vi har bott på 33 öar) Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Intressant, Birgitta. Jag har heller inte kunnat erinra mig att jag sett dem någonstans, inte ens på nerbelägna öar i maj.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag gick några dräparrundor varje kväll innan jag gick och la mig. De var lite luriga, spelade döda om man inte mosat dem ordentligt, för plötsligt kunde man se hur de satte full fart igen ![]() Ylva |
|
|||
|
|||
![]()
Majbaggarna är alltså troligen ett Tilos fenomen, intressant. Men jag undrar hur tidigt måste man åka till Tilos för att slippa dem?
|
|
||||
|
||||
![]()
Tror det beror på när värmen kommer. När de gjorde en liten comeback i juni förklarade någon att de kom med värmen som plötsligt slog till då.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Du får ha bättre klipp i fötterna, helt enkelt. Ett bestämt stamp med flip flops och de var ett minne blott ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nästa gång blir det ordentliga stampar på direkten med dräparskorna ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Baggar har jag aldrig sett i någon större omfattning någonstans i Grekland. På Lesvos var det garanterat baggfritt och myggfritt. Eva
|
|
||||
|
||||
![]()
Eva, du hade kallt väder, har jag förstått?
Tilos måste ha varit lyckligt lottat för även om vädret var lite ostadigt dagarna runt 1 juni så var det aldrig direkt dåligt. Jag tror att jag på tre veckor hade ett par helmulna dagar då det också regnade då och då, samt mulna delar av dagar ytterligare ett par gånger. Tröjan tog jag med ut ibland på kvällarna men jag tror aldrig att jag hade den på mig. Och jag tror att jag badade alla dagar utom en då jag inte hade tid (samt två då jag var sjuk). Samtidigt fick jag rapporter från andra håll där folk hade dåligt väder. Så vi på Tilos hade nog tur. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|