Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-13, 22:02
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pireus-Amorgos

Underbar läsning!
Vi vill också vandra till P.Elias,men det verkar lite krångligt...
Jannes beskrivning är ju klar och tydlig,men det är SYND att någon inte märker ut leden bättre.Det kunde väl nån turistbyråmänniska eller borgmästare göra,eftersom intresset är stort att gå denna sträcka!
I juli 2009(tror jag),gick Emilo och jag från klostret till Aegiali.Det tog 6 timmar och var betydligt jobbigare än vad som beskrivits av andra vandrare.Vi gick vilse och vissa partier var branta och rejält steniga.Trots det, var det en underbar vandring och det bästa var att med värkande fötter och knän äntligen komma ner till stranden,kasta av sig kläderna och kasta sig rakt ut i havet.Vi sov under en tamarisk i två timmar och sen åt vi pasta som smakade HIMMELSKT!
Även denna led borde märkas ut betydligt bättre och också övriga.
När vi kommer till Amorgos i september,ska jag tala med någon ansvarig om detta!(Oj oj oj vad SVENSK jag lät)...
Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 22:21
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

Ju mer jag tänker efter desto mer övertygad blir jag om att jag ska gå tillsammans med Studio Iris ifall jag går sträckan Klostret - Egiali ensam i sommar. Jag fnissar samtidigt lite åt mig själv som liksom behöver någon att hålla i handen när det blir brant. Men nu känns det ändå ganska klokt att göra det, särskilt som jag kommer dit i högsommarvärme.

Vackra bilder Sunny. Du vet väl hur de säger...
En gång Amorgos alltid Amorgos.
Nu är det nog färdigåkt till andra öar, åtminstone utan att pula in Amorgos i rutten

Du har en otroligt häftig upplevelse framför dig imorgon. Hälsa klostret från mig.
/E
Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 22:42
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Underbar läsning!
Vi vill också vandra till P.Elias,men det verkar lite krångligt...
Jannes beskrivning är ju klar och tydlig,men det är SYND att någon inte märker ut leden bättre.Det kunde väl nån turistbyråmänniska eller borgmästare göra,eftersom intresset är stort att gå denna sträcka!
I juli 2009(tror jag),gick Emilo och jag från klostret till Aegiali.Det tog 6 timmar och var betydligt jobbigare än vad som beskrivits av andra vandrare.Vi gick vilse och vissa partier var branta och rejält steniga.Trots det, var det en underbar vandring och det bästa var att med värkande fötter och knän äntligen komma ner till stranden,kasta av sig kläderna och kasta sig rakt ut i havet.Vi sov under en tamarisk i två timmar och sen åt vi pasta som smakade HIMMELSKT!
Även denna led borde märkas ut betydligt bättre och också övriga.
När vi kommer till Amorgos i september,ska jag tala med någon ansvarig om detta!(Oj oj oj vad SVENSK jag lät)...
Lät underbart den vandringen Ni gjorde, men då ska man ju vara minst två!
Jag skulle säkert klara det ensam, MEN det räcker ju att jag vrickar foten eller något liknande, vem hjälper mig då??
Ja, jag håller med att det är dåligt att vandringslederna är så dåligt utmärkta, med tanke på att de är så populära för turister att vandra på dessa!!
Jag gick också bort dit vandringsleden till klostret, Agia Anna och Egiali börjar, där står visserligen en skylt..men på grekiska.. ..jag kan inte läsa på grekiska, finns säkert fler som inte kan! Bara en sån sak!! Om jag nu får klaga lite!!..

Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Ju mer jag tänker efter desto mer övertygad blir jag om att jag ska gå tillsammans med Studio Iris ifall jag går sträckan Klostret - Egiali ensam i sommar. Jag fnissar samtidigt lite åt mig själv som liksom behöver någon att hålla i handen när det blir brant. Men nu känns det ändå ganska klokt att göra det, särskilt som jag kommer dit i högsommarvärme.

Vackra bilder Sunny. Du vet väl hur de säger...
En gång Amorgos alltid Amorgos.
Nu är det nog färdigåkt till andra öar, åtminstone utan att pula in Amorgos i rutten

Du har en otroligt häftig upplevelse framför dig imorgon. Hälsa klostret från mig.
/E
Thira imorgon vilar jag, på torsdag går jag till klostret!!..
Ja, så blir det nog.. En gång Amorgos, alltid Amorgos!!..

Sunny
Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 23:12
LaRose LaRose är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Tack för en härlig beskrivning av din dag, Sunny!

I "Weekly newsletter" från Upaya Zen Center som jag just fick, skriver Roshi Joan Halifax: "There's something so wonderful about getting lost, because if you're not lost, you think you know where you're going..."
Svara med citat
Gammal 2014-05-13, 23:26

Citat:
Ursprungligen postat av LaRose Visa inlägg
Tack för en härlig beskrivning av din dag, Sunny!

I "Weekly newsletter" från Upaya Zen Center som jag just fick, skriver Roshi Joan Halifax: "There's something so wonderful about getting lost, because if you're not lost, you think you know where you're going..."
..
Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 19:49

Onsdag 14 maj

Idag har jag haft en lugn "slappa-dag"..gjorde en liten vandring halvvägs till Minoa...kunde inte låta bli förstås!!..
Tyvärr något blåsigt idag men soligt, hade ju tänkt att ta mig ett dopp, men vinden var något kylig så det blev inget bad!!
Strosat längs hamnen med ett fånigt leende på läpparna, på Amorgos känner jag hela tiden en stor glädje och tacksamhet över att få vara här!!

Nu laddar jag för morgondagen, ska packa ryggan med sarong och dylikt, så jag är respektabelt klädd för klosterbesöket.. ...ska ge mig iväg tidigt imorgon, då deras öppettider är begränsade, mellan kl.8-13 och 17-19 är tiderna som gäller har jag tagit reda på!

Så nu ska jag ut och vandra igen.. ..Katapola-Chora-klostret-Agia Anna och ta mig ett dopp beroende på väderlek och sen vandra tillbaks, med en sen lunch i Chora är planerna!!
Längtar till imorgon!
Trött idag på ett skönt sätt, orkar inte gå ut ikväll!!
Så skönt att bara "vara"..sitta och njuta på balkongen med lite vin och filosofera, det är livet det!..

Fortsättning följer...

Sunny(direkt från Katapola)
Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 20:13
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Onsdag 14 maj
Så skönt att bara "vara"..sitta och njuta på balkongen med lite vin och filosofera, det är livet det!..

Fortsättning följer...

Sunny(direkt från Katapola)
Precis så är MITT Amorgos! Antingen på balkongen eller ett rangligt bord en meter från vattnet, läsa en bok, filosofera, skriva...ja...bara vara!

Yanna - livsnjutare!
Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 20:17
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Hej Sunny!
Så roligt att följa din resa och dina vandringar. Vi skulle nog passa att vandra tillsammans! Tack för att du peppat mig till ensamresa. Åker till Tilos om 11 dagar, längtar lika mycket denna 3:e gång till ön. Önskar dig en fortsatt härlig semester och jag läser dina fina berättelser med glädje varje dag.
Njut av Amorgos!
Mvh
ElisabethK
Svara med citat
Gammal 2014-05-14, 20:30

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hej Sunny!
Så roligt att följa din resa och dina vandringar. Vi skulle nog passa att vandra tillsammans! Tack för att du peppat mig till ensamresa. Åker till Tilos om 11 dagar, längtar lika mycket denna 3:e gång till ön. Önskar dig en fortsatt härlig semester och jag läser dina fina berättelser med glädje varje dag.
Njut av Amorgos!
Mvh
ElisabethK
Vad roligt att mina skriverier intresserar, ja vi kanske råkar vara på någon ö samtidigt någongång, då kan vi ju ta någon tur ihop!!..

En ensamresa är sååå...skönt!! Det är verkligen semester att få bestämma helt över sin tid, göra vad man vill eller ingenting när man vill!!
Det är avkoppling till 100% för mig!!..

Lycka till på din ensamresa till Tilos sen, en ö som passar bra för ensamresenärer!!

Sunny
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33.