![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det blev en 280 istället med GPS och Wi-Fi. 2000 pix enligt pricerunner, men gick in på amazon.co.uk å kollade. £129!! Går alltid in där, hett tips! Tyvärr inte blå då, men wtf?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som vi använder kamera måste vi ha vattentålig och stötsäker har provat vanliga kompakt men de klarar ej vårt sätt att vara.
Köpte för ett par veckor sedan en Nikon AW 120, jag är mycketmycket nöjd. Nikon D90 ligger oftast hemma. Används när vi gör extra fotosafari med tid att ta kort och visst blir det extra bra. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla för alla bra och förklarande svar till en icke-teknikbegåvad en
![]() Det här är verkligen ett toppenbra forum där man får svar när man frågar, snabba svar dessutom! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det blev en Panasonic Lumix TZ60 och än så länge är jag mer än nöjd, men jag håller fortfarande på att lära mig funktionerna. ![]() Imorgon åker jag till Alonnisos, då får jag prova kameran på rätt ställe! ![]() ![]() Ha det så bra! Helena S ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om man jämför TZ 40 och TZ 60 så undrar jag om TZ 60 är värd dom extra pengarna? Kamerorna har ju nästan samma prestanda....tar TZ 60 bättre bilder?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi er mange her på Kalimera som har Panasonic Lumix TZ
- er veldig godt fornøyde, og kjøper ny Lumix ![]() Selv hadde jeg TZ 10 i fire år, for ett år siden byttet jeg til TZ40. Jeg er kjempefornøyd med bilder jeg tar ute , og nærbilder/portretter inne ![]() -men veldig misfornøyd med generell fotografering inne, spes i lampelys får jeg mye støy på bildene ![]() ( men Iphone5 derimot... ![]() Er vi flere som har samme erfaring? Hvis ikke tar jeg gjerne i mot tips fra dere for å få bedre innebilder ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Kari!
Jag har sett att kameran Panasonic Lumix TZ40 fått lite blandad kritik så det kanske är för att bilder inomhus inte blir så bra då. Eller så är det skiftande kvalitet på exemplaren. Jag ska mest ha den på resor som en liten lätt kamera. Ser att TZ60 är lite större så därför vill jag helst inte köpa den - men om den är väsentligt bättre så får jag fundera. Spännande om fler med Lumix vill berätta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den erfarenheten har inte jag. Använder du blixt?
Att jag köpte en TZ60 berodde på att jag fått smuts i min andra TZ. Jag skickade den på service, men smutsen återkom, så alla bilder fick en prick i mitten. Garantin täcker inte sådant tyvärr. Annars är jag väldigt nöjd med den kameran, bildmässigt alltså. TZ60 har en massa nya funktioner, men man klarar sig precis lika bra med en TZ40. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Senast redigerad av Kalimera den 2014-07-01 klockan 14:09. |
|
||||
|
||||
![]()
Ledsen kari, men i stället för att svara på ditt inlägg redigerade jag det.
![]() I en av mina Lumix har jag fått in damm, i den senaste har jag inte det, trots att jag varit "vårdslös" och haft den i fickan på mina shorts. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har sen många år en TZ5 och har haft den i fickan på shortsen alla semestrar, då jag vill ha den snabbt åtkomlig. Visserligen har jag använt väska emellanåt och försökt vara rädd om den, men inte överdrivet. Den funkar lika bra nu som då.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack Netwolf och Janne! Jag har också en TZ5 som aldrig strulat. Är sugen på att uppdatera den. Det som lockar mest är att dom nya modellerna har ett vidvinkelobjektiv ![]() Nu lutar det åt en TZ60 i alla fall....... |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag jämför min TZ30 med TZ60 så skulle jag valt TZ30, som jag tycker tar väldigt bra bilder, och skillnaden i pris är väsentlig. Nu var jag ju tvungen att byta pga av smuts på linsen, och valde då den nyare, men det skulle jag nog inte gjort idag med facit i hand.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack för info! TZ30 säljs nog inte mer tyvärr. Två månader kvar till Greklandsresan så jag hinner fundera..... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- jeg hadde TZ40, som jeg "mistet" i høst...., har tatt så bra bilder med Iphone6+ at jeg lenge tenkte å klare meg med den ![]() - men så var det zoomen da...savner den, og å kunne ta bra bilder ute om kvelden.., så nå tenkte jeg på en TZ60 : Anbefaler du heller å kjøpe TZ40? (30 finnes ikke lenger) |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har lärt mig hantera kameran bättre nu och är idag nöjd. Men jag tror nog att TZ40 tar lika bra bilder, och den är billigare. Nu vet jag inte vad TZ60 kostar idag, jag köpte min för ett år sedan. Jag använde den i somras och jag tycker att jag tog många bra bilder.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag köpte en nästan ny TZ40 på blocket och är mycket nöjd. Var iofs rätt nöjd med min gamla TZ5 med, men man måste uppdatera sig, så att den tekniska utvecklingen inte stannar upp!
![]() Den tar som sagt mkt bra bilder, även om jag oftast kör på autoläget. ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Takk Janne
![]() ![]() Bra du er blitt fornøyd med din nye TZ60, Janne ![]() - når man betaler mer, bør det være "noe" for de pengene ![]() På TZ60 vet jeg at jeg ikke trenger Rawformatet, det koster vel endel? Men å ha søker, ikke kun skjermen, synes jeg kan være verdt litt ![]() - enda mer zoom frister og litt,...selv om 20 er bra ![]() I dag må jeg betale NOK1400 for TZ40 og tusen kroner mer for TZ60. |
|
||||
|
||||
![]()
Dags att kapa tråden ser jag.
Netwolf väcker ett slumrande intellekt till liv genom att nämna "auto"-funtionen. Den vet jag vad det är, men, kan någon svara på en obesvara fråga jag dras med innan jag tar slut, precist alltså; vad är skillnaden mellan läget "auto" och P-läget, programautomatik? Jag har rekomenderat de jag sett använda "auto" till att använda P i stället. Det gillade dom. Klokt av dom. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|