Citat:
Ursprungligen postat av maji
Hej lelo,
Jag tycker absolut att ni skall ge Zakynthos en chans! Jag och maken ramlade över billiga enkelbiljetter dit för 1½ år sedan och vi blev kvar där 18 dagar plus att vi förra sommaren åkte tillbaka med barn och barbarn.
Det finns enligt min uppfattning mycket charm på ön men också ställen som är mycket exploaterade. Men där behöver man ju inte vara.
Vi bodde i Porto Roma som ligger i området Vasilikos. Där är jättefint! Vi hade bil och åkte runt hela ön. Fantastiska stränder som vi ibland hade helt för oss själva.
Du kan titta bland mina album så ser du några bilder från ön.
Jag tror nog att du kommer att hitta en hel del charm på Zakynthos men det är ett annat Grekland än cykladerna t.ex.
//maji 
|
Tusen tack för detta svar Maji, nu känner jag mig lite lugnare

Vi har ju varit på Kefalonia, och läste någonstans att Zakynthos är lite som Kefalonia.. och det gillade vi ju, även om som du säger, att det inte är riktigt samma som cykladerna. Har faktist hittat ett ställe i just Vasilikos som vi tänkte boka. Köper bara flygbiljetter ner och bokar själva. Hur är Vasilikos, finns där lite tavernor och sånt så man "klarar" sig där på kvällarna utan att behöva åka in till någon annan stad? Vi kommer iochförsig att ha bil, så kanske blir att man åker till Zakynthos stad ett par kvällar för att få lite mer "kvällsshopping".. är ju mest ute efter att äta gott, strosa runt i små butiker och njuta av värmen och omgivningarna.
Ska genast kolla in ditt album