![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Men så härligt! Nu har vi ju snart en debatt här igen på Kalimera
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Riktigt heta debatter som fanns förr är borta. Det är svårt att ha sådana utan att någon blir kränkt och ledsen. Det blev ju en del avstängningar för några år sen pga detta. Snart har några av er här väldigt mycket att diskutera resten av dagen ![]() ![]() Jag har inte en stund funderat över om mina inlägg anses vara tillräckligt seriösa eller inte, jag förutsätter att de som vill läser, de andra hoppar över, precis som jag gör här på forumet. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker överlag att det är få trådar som engagerar just nu... Ibland tittar jag eller gissar på gåtorna och ibland inte precis som jag gör med alla andra trådar. Det är sallan jag tittar på en tråd som rör en ö där jag aldrig varit eller troligen inte kommer åka till. Hoppar däremot aldrig över en Kretatråd
![]() ![]() ![]() Gick för skoj skull in och tittade på lite statistik... Under hela februari så har 480 medlemmar varit inloggade en eller flera gånger... Av drygt 6000 medlemmar (det står att vi är drygt 10 000 på startsidan men 6000 när man tittar på inloggningar...??En del har inte varit inloggade sen 2005 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Häftiga diskussioner om ämnen som engagerade är något som jag verkligen saknar och jag vet att avsaknaden av dessa också är orsaken till att många sviker... Många av dessa engagerade människor är ju borta härifrån...en del självvalt och en del inte... Så visst är det väl tur att det läggs in några bildgåtor/frågebilder ibland för annars skulle meddelandet: "Tyvärr har inga ämnen uppdaterats sen du var inloggad sist", eller vad det brukar stå, komma upp var och varannan inloggning ![]() ![]() Midsommar 2007 var över 1000 medlemmar inloggade samtidigt... nu har 1000 medlemmar varit inloggade sen augusti 2013... Så jag tror att vi ska vara glada att det iaf finns Bildgåtor att gissa på ![]() ![]() // Malin - som inte var en av de drygt 1000 inloggade midsommar 2007 eftersom jag var på Kreta då ![]() Senast redigerad av nilam den 2014-02-28 klockan 11:52. |
|
|||
|
|||
![]()
Håller med om att det inte är så många trådar som engagerar just nu!
Jag har ju bara varit medlem sen 2012..och faktiskt inte känt till forumet förrän då.. ![]() Men måste säga att pga Kalimera så har jag lärt mig så mycket mer om Grekland., ALLA Ni som generöst delar med Er av era erfarenheter och kunskaper, är GULD värt!.. ![]() Har alltid fått svar på mina frågor, Kalimera är det bästa Greklandsforumet som finns! Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jeg savner også de engasjerende trådene, vel og merke når de er uten skitkasting. Uenighet og debatt er bra, men dessverre er det noen (få) som ikke klarer å la være å slenge skit i tillegg.
Og så er det noen som ikke tåler at man snakker skit om deres favorittøy, men det må jo være lov, så sant kritikken er saklig ![]() Selv hoppet jeg av bildegåtene når mange av bildene begynte å vise /en bit sandstrand med hav bak/en stein foran et tre/et slyngete veistykke på en fjellside/etc, men mange koser seg jo med dem, og det er jo bare å la være å klikke seg inn på dem om man ikke er interessert. Om bildegåtene forsvant ville jo trafikken her bli enda dårligere, og det vil vi vel ihvertfall ikke! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Om jag ska vara riktigt ärlig tror jag den här typen av beteende bara begränsar och får många att avstå från att föra fram sina åsikter eller att svara på frågor. Vissa rekommenderar dessutom alltid sin favorit oavsett om det stämmer eller inte med frågeställarens önskemål. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker Arne har en liten poäng här.
Inget snack om saken, det har gått inflation i bildgåtor, men det spelar ingen större roll och mig stör det inte mer än att jag inte tittar på så många gåtor. Den som njuter av dessa bildgåtor får ju verkligen sitt lystmäte. Nä, nu får vi jobba igen så staten får sina pengar... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dette bekrefter jo h v o r vanskelig det kan være å manøvrere i "nøytralt" farvann her inne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Uten å ha oversikt over hvilken tid på året du har vært på Kreta, vil jeg anbefale deg å reise i l a v sesong, hvis du ikke allerede har den erfaringen ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror banne mig att många redan korkat upp fredagsvinet allaredan. Det här artar sig till rejäl diskussion.
![]() Själv argumenterar jag aldrig, utan jag bara förklarar varför jag har rätt! ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Några vill lösa gåtor, andra vill diskutera ... Vad är problemet???
![]() Sjöborren ... Som inget begriper. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kanske så enkelt att det finns ett uppdämt behov av att diskutera. Frågan är om Arne kände vibbar.....
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul det där med "elit".
I denna tråd använt som en minoritet som man inte ska bry sig om. Mobbing? "Antiintellektualism"? Kul det där "besserwisser". I denna tråd använt om en minoritet som man inte ska bry sig om. Mobbing? Antiintellektualism? xenos som har fräckheten ... forts kanske föjer |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|