Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-02-27, 23:59
AndersK AndersK är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Jag noterar att mitt intresse för bildgåtor/frågebilder gått ner till noll nu. Kantänka jag är ensam om detta, men jag har faktiskt slutat gå in på bildgåtor/frågebilder enär utbudet enligt mitt förmenande blivit oöverblickbart.

Visst finnes det något annat att diskutera här på detta eminenta forum?

Arne
Viktigt är nog att konstatera att ingenting i detta forum är antingen svart eller vitt. Vi är ju alla (tack och lov) olika, har olika intressen, olika uppfattningar, olika erfarenheter, olika kunskapsbaser, olika syn på vad som är givande, olika syn på vad vi tror att andra anser vara givande osv. Här ska detta sammanstråla i ett forum med en gemensam nämnare - Grekland.

Jag ska villigt erkänna att jag läser det jag vill, det jag just nu är intresserad av. Det skiftar givetvis av olika skäl. Reser jag i en ögrupp under en tid läser jag allt om den. Annat är mindre intressant utan att för den skull tänka tanken att det skrivna är dåligt eller ointressant för någon bland alla forumets medlemmar och övriga läsare. Arne - dina dagliga och högst vardagliga rader från era resor är bevis nog. De är uppskattade av många men läses troligtvis inte av alla. Oavsett, fortsätt och skriv.

Jag väljer också att gissa på de bildgåtor jag vill. Det kan bero på att jag inte hittar "något gå på" och då avstår jag. Tänker kanske för seriöst. Andra gissar ibland vilt och det är kul. De ser bildgåtan som en lek, vilket det enligt min mening är.

Jag väljer också att lägga ut de bilder jag vill, de som jag i leken tror kan vara intressanta. Men det är inte lätt! Det finns så förbaskat många kunniga medlemmar och bland dessa finns alltid någon som noterat den allra minsta detalj. Svårigheten blir att hålla en bildgåta vid liv, att få en mer utdragen lek. Jag kommer att fortsätta med det!

Min uppfattning är att allt som infogas i forumet om i första hand Grekland är av största betydelse för forumets överlevnad.

//Anders
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:22.