![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt!
Kanske det blir billuff på Kreta istället för båtluff i år. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Oh, vilka vackra och inspirerande foton ni delar med er av!
![]() /Annelie |
|
|||
|
|||
![]()
Sådan bra blandning av bild och text, historia och nutid. Jag hoppas många läser, tittar på bilderna och njuter av Kreta. Ni förbättrade denna fantastiska gulddag! / Jannis
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag njuter av Era vackra bilder som vanligt!
Trevligt att få följa med på Era vandringar på KRETA.. inspirerande, lockar till besök!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja nu är vi tillbaka i Elounda för 2 /3 dagar.
Mera utforskning av området. Massor med orgeer redan nu. I dag såg vi 100tals av denna vackra som ej fanns förra veckan. Kanske vi hittar fler nya i morgon. Sol och bad samt god mat Ursäkta dålig bildkvalite men provar att jobba på en Samsung Chrombook och det är många nya knappar. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken vacker blomma och färg att vila ögonen på!
(Kan ni konservera dom tills vi kommer i april? ![]() Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen fara med denna orkidé som heter Orchis papilionacea eller butterfly orhdid.
Den växer på flera ställen även på väst där den blommar även i april. Anna |
|
||||
|
||||
![]()
En liten fråga angående tv-serien "To Nisi" som visas i Finland just nu: Hur kan ni titta på den på Kreta? Är det via Yle Areena? Enligt vad jag vet så kan man inte titta på serien om man är utomlands?
Tack för underbara bilder och rapport igen! Såg att man kan köpa sig en resa med tema där man besöker bl. a Spinalonga och Anna är guide. Den skulle jag gärna följa med på i fall det var möjligt, vilket det tyvärr inte är i år. (Detta är inte reklam, blev bara så förtjust när jag läste om det). ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Alala! Just det, på YLE Areena kan man se den fina serien To Nisi även här på Kreta. Jag ser den via min iPad där jag har en yleareena-app. Helt underbart att kunna se serien, se alla bekanta vackra vyer. Jag hoppas verkligen att serien så småningom kommer ut även i andra nordiska länder. Boken har ju lästs i både Norge och Sverige och det är många skandinaver som reser till Kreta för att bl.a. besöka denna ö med så mycket historia (mycket historia även före ön blev en spetälskekoloni i början av 1900-talet). På finska kom boken ut först ifjol.
Anna |
|
||||
|
||||
![]()
Takk for denne herlige (LENGTE) tråden
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|