Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-10, 12:38
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Chora Sfakion

Vi kommer dit efter påskhelgen i april.
Vi brukar boka nr 13, du ser den just ovanför topparna på tamariskträdet på Stavris hemsida. Där ser du också på fotona att alla rum har havsutsikt. Det har man dock inte på annexet, en nyare byggnad 15 meter från huvudbyggnaden.
Vi trivs med att blicka ner på deras uteställe med havet till höger. Där ser man alltid lite folk. På "baksidan" har man utsikt över deras verandaträdgård, havet samt berget. Där har vi också bott och berget är vackert. Förmiddagssol på framsidan, eftermiddagssol på baksidan.
När du bokar på hemsidan kan du skriva vilka önskemål du har och Erno, holländaren svarar snabbt.
Du kan även läsa mer på vår blogg här på Kalimera; Arne och Birgittas blogg. "Ånyo en försommartur till södra Kreta 2013". Om du då går in på Arnes profil hittar du bilder från Loutro och Sfakia mellan 22 - 29 maj 2013.
Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 15:50
ryggsäck ryggsäck är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Tack Birgitta för jättebra information!
Jag tar nog och förbokar så är det klart och jag slipper springa runt och få beslutsångest Jag har även förstått att Xenia Hotel är ett bra ställe att bo på, har du någon erfarenhet av det hotellet?

Mvh Catarina
Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 15:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av ryggsäck Visa inlägg
Jag har även förstått att Xenia Hotel är ett bra ställe att bo på, har du någon erfarenhet av det hotellet?
Jag har bott där två gånger, och kommer säkert att bo där nästa gång också. Om du ska boka Xenia måste du be om ett rum som har balkong mot havet. Några av rummen har inte lika fin utsikt.
Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 16:34
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Instämmer med Janne.

Detta är ett suveränt boende om man har balkongerna mot havet. Detta är ett toppenställe, här har vi en av favoriterna på Kreta.
Att vid hyfsat väder titta rakt på Gavdos är riktigt kul!

Paul
Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 20:39
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Håller med föregående inlägg. Vi trivdes bra på Xenia Hotel, balkongerna och utsikterna gick inte av för hackor. Dessutom hade de en liten "egen" klippstrand med stege ner i vattnet och solsängar. Underbart!
Svara med citat
Gammal 2014-02-22, 19:41

Tack för input, det låter verkligen helt fantastiskt med en "egen" klippstrand. Jag hoppas att de har fyra studios med utsikt över havet
Svara med citat
Gammal 2014-03-07, 19:06

Är det ett rum längst upp som man ska ha på Xena Hotel för att ha bra utsikt? Balkongerna på de andra våningarna ser så instängda ut eller
är det bara som det ser ut?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:14.