![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är strax efter Finikas före Likos som man kan gå grusvägen fram till en brant högerkurva som går upp mot Livaniana. om man kommer från Loutro hollet.
Från andra hållet är det strax efter Marmara stranden som man vandrar upp mor vägen välmarkerat från detta håll. Strandvägen används lite nu eftersom delar har rasat och det är BRANT. Olle här kommer en karta tagen från anavasis fina kartsystem Senast redigerad av Fysimera den 2014-01-27 klockan 16:56. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja så var det. Det lilla stället med två tavernor heter Lykos eller Likos
![]() Här är en bild ifrån 2003 när vi gick stigen närmast havet. Det var något av det värsta jag gjort i Grekland ![]() Deia ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för den kartan! Vi följde den gula stigen ner till Likos, gick sedan längs kusten, och följde stigen längs berget. Inte alls kul. Nu vet jag hur vi ska gå nästa gång.
![]() På din bild ser man den grotta som Camilla är på väg att passera på min bild. Vi fortsatte en liten bit, men gav som sagt upp. Läskigt är bara förnamnet. Förstår att ni kom fram med skakiga ben. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
När jag ser era foton, så är jag oerhört tacksam över att Olle på Fysimera gav mig tipset om stigen efter Marmara.
![]() Jag var från början inställd på att försöka gå strandvägen, men när vi väl hade passerat Marmara och närmade oss stigen, så insåg jag att det var nog med branter och stup den dagen. Deia, det var starkt gjort av er att ta den vägen, jag hade nog inväntat båten dagen efter istället. ![]() Men jag läste också att denna vandring var en lätt vandring, men det kan jag inte påstå att den var. Men allt är ju relativt. ![]() /Annelie |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|